ByggPartner beslutar avvakta utdelningen

Styrelsen i ByggPartner i Dalarna Holding AB beslutar under rådande omständigheter att avvakta utdelningen om 3,25kr/aktie som tidigare presenterats i bokslutskommunikén. Med hänsyn till den osäkerhet som effekterna av Covid-19 har på marknaden och med respekt för att det i nuläget är svårt att överblicka utvecklingen, väljer styrelsen, med omsorg för aktieägare, våra medarbetare och bolaget, att avvakta en utdelning i nuläget.

Styrelsen har ambitionen att återkomma med utdelningsförslag om förutsättningarna är lättare att bedöma senare under året. Bolaget har idag en god likvid ställning, en stark orderstock och kunder med bedömd god betalningsförmåga. Vårt strategiska kundarbete, där en majoritet av våra kunder finns inom offentlig sektor, gör att vi ser en låg risk för en omedelbart stor förändrad betalningsförmåga och därmed goda finansiella förutsättningar för en framtida justering

ByggPartner är ett renodlat byggföretag som verkar i Stockholm/Mälardalen och Dalarna. I Stockholm/Mälardalen är siktet inställt på fortsatt expansion och i Dalarna är vi ett av de marknadsledande byggföretagen. Vi erbjuder Byggentreprenad, Byggservice, Ställningar och fallskydd och finns representerade i Borlänge, Avesta, Hedemora, Falun, Stockholm, Uppsala, Eskilstuna och Västerås. ByggPartner har cirka 460 medarbetare och omsatte drygt 1,9 miljarder kronor 2019. ByggPartner är noterade på Nasdaq First North Premier och aktien handlas med kortnamn BYGGP. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser och kan nås på info@fnca.se eller 08-528 003 99.