ByggPartner bygger 189 bostäder och ICA-butik i Enköpings nya stadsdel

Nu ska ett industriområde i centrala Enköping genomgå en totalomvandling och bli attraktiva bostadskvarter med varierad bebyggelse. ByggPartner har skrivit kontrakt med Magnolia Bostad AB om att bygga 189 lägenheter samt med ICA Fastigheter AB om att bygga en matbutik.

Det centralt belägna området, som kallas Lillsidan, ligger mellan entrén från E18 och centrum och har idag prägeln av ett blandat industri- och företagsområde. Nu kommer området att genomgå en totalomvandling till en ny stadsdel med hyresrätter, bostadsrätter, radhus, förskola, omvårdnadsboende och handel.

ByggPartner har nu skrivit kontrakt med Magnolia Bostad AB om att bygga 189 lägenheter, fördelade på två etapper, samt med ICA Fastigheter AB om att bygga en ICA Supermarket-butik.

Projektet kommer att starta omgående och beräknas vara färdigt i sin helhet 2024.
Ordervärdet för båda etapperna är 272 Mkr och går in i ByggPartners orderbok för kvartal 1 2021

Denna information är sådan som ByggPartner är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2021-03-30 18:00 CET.

ByggPartner är ett renodlat byggföretag som verkar i Dalarna, Gästrikland, Mälardalen och Stockholm. I Dalarna är vi ett av de marknadsledande byggföretagen och i övriga geografier siktar vi på fortsatt expansion. Vi erbjuder Byggentreprenad, Byggservice, Ställningar och fallskydd och finns representerade i Avesta, Borlänge, Falun, Gävle, Hedemora, Stockholm, Uppsala och Västerås. ByggPartner har cirka 460 medarbetare. År 2020 omsatte vi cirka 1,9 miljarder kronor och hade en rörelsemarginal på 3,7%. ByggPartner är noterat på Nasdaq First North Premier och aktien handlas med kortnamn BYGGP. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser och kan nås på info@fnca.se eller 08-528 003 99.