ByggPartner bygger 48 lägenheter i Sälenfjällen

ByggPartner har tecknat avtal med Stöten Fastighet AB om att bygga 48 lägenheter i nära anslutning till liftar och service i Stöten i Sälenfjällen.

I området Ranchen i Stöten ska ByggPartner nu uppföra nya bostadsrätter i liftnära Ranchen-Platån. Området har så kallad ski in-ski out, vilket innebär att det finns såväl längdskidspår som lift och skidled i direkt anslutning till husen. Varje lägenhet får braskamin, bastu, badrum med dusch och tvättmaskin samt skidförråd och parkeringsplats. Bostäderna byggs i två etapper. Byggstart av etapp 1 sker i sommar och etapp 2 byggs med början nästa vår. Lägenheterna är fördelade på 12 hus med 4 lägenheter i varje hus.​​​​ Husen kommer prefabriceras i Dalahus fabrik i Linghed norr om Falun.

För mer information:
Johan Karlsson, entreprenadchef
E-post: johan.karlsson@byggpartner.com

ByggPartner är ett renodlat byggföretag som verkar i Dalarna, Gästrikland, Mälardalen och Stockholm. I Dalarna är vi ett av de marknadsledande byggföretagen och i övriga geografier siktar vi på fortsatt expansion. Vi erbjuder Byggentreprenad, Byggservice, Ställningar och fallskydd och finns representerade i Avesta, Borlänge, Falun, Gävle, Hedemora, Stockholm, Uppsala och Västerås. ByggPartner har cirka 460 medarbetare. År 2020 omsatte vi cirka 1,9 miljarder kronor och hade en rörelsemarginal på 3,7%. ByggPartner är noterat på Nasdaq First North Premier och aktien handlas med kortnamn BYGGP. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser och kan nås på info@fnca.se eller 08-528 003 99.