ByggPartner bygger matsal och kök för Tornberget

ByggPartner har skrivit kontrakt med Tornberget om att bygga en ny matsal samt kök till Ribbybergsskolan i Västerhaninge.

Haninge kommun växer och behöver göra plats för fler elever i skolorna. Tornberget, som är Haninge kommuns fastighetsförvaltningsbolag, har därför fått kommunens uppdrag att låta bygga till Ribbybergsskolan i Västerhaninge.

ByggPartner har vunnit upphandlingen och har nu skrivit kontrakt att som totalentreprenör bygga ny matsal och nytt kök till Ribbybergsskolan. Byggnaden blir cirka 1100 kvm exklusive vindsvåning med två fläktrum. I projektet ingår även rivning av två mindre modulbyggnader. Projektet beräknas vara färdigt i april 2022.

Ordervärdet beräknas till cirka 49 Mkr.
Uppdraget går in i orderboken i Q2 2020.

Fredrik Leo, VD

Jan Gilljam-Kroon, arbetschef, Stockholm
Mobil: 072-701 83 02
jan.kroon@byggpartner.com

ByggPartner är ett renodlat byggföretag som verkar i Stockholm/Mälardalen och Dalarna. I Stockholm/Mälardalen är siktet inställt på fortsatt expansion och i Dalarna är vi ett av de marknadsledande byggföretagen. Vi erbjuder Byggentreprenad, Byggservice, Ställningar och fallskydd och finns representerade i Borlänge, Avesta, Hedemora, Falun, Stockholm, Uppsala, Eskilstuna och Västerås. ByggPartner har cirka 460 medarbetare och omsatte drygt 1,9 miljarder kronor 2019. ByggPartner är noterade på Nasdaq First North Premier och aktien handlas med kortnamn BYGGP. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser och kan nås på info@fnca.se eller 08-528 003 99.