ByggPartner bygger vårdboende i Surahammar åt Surahammars Kommun

ByggPartner i Dalarna AB har tecknat avtal att utföra ny- och ombyggnation av Källbo Vårdboende i Surahammar åt Surahammars Kommun. Byggentreprenaden som är en utförandeentreprenad uppgår till ca 87 MSEK och går in i orderboken under andra kvartalet 2019.

Projektet omfattar att i nyproduktion uppföra vårdboende med ca 40 vårdplatser samt ansluta mot befintlig byggnad. ByggPartner meddelade tilldelning den 16 april 2019.

Helena Blom, CFO

E-post: helena.blom@byggpartner.se

Mathias Eriksson, Arbetschef

E-post: mathias.eriksson@byggpartner.se

Certified Adviser: FNCA Sweden 08-528 00 399

ByggPartner är ett renodlat byggföretag som verkar i Stockholm/Mälardalen och Dalarna. I Stockholm/Mälardalen är siktet inställt på fortsatt expansion och i Dalarna är vi ett av de marknadsledande byggföretagen. Vi erbjuder Byggentreprenad, Byggservice, Ställningar och fallskydd och finns representerade i Borlänge, Avesta, Hedemora, Falun, Stockholm, Uppsala, Eskilstuna och Västerås. ByggPartner har cirka 440 medarbetare och omsatte drygt 1,6 miljarder kronor 2018. ByggPartner är noterade på Nasdaq First North Premier och aktien handlas med kortnamn BYGGP. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser och kan nås på info@fnca.se eller 08-528 003 99.