ByggPartner bygger vidare i samverkan med Danvikshem

Nu är ombyggnationerna av A-huset och G-huset på Danvikshem i Nacka påbörjade. I oktober byggstartades projektet som vi pressmeddelande i slutet av 2017.  Projektet är att i partnering tillsammans med stiftelsen Danviks hospital där vi skall tillgänglighetsanpassa huskropparna A med 30 vårdboende och G med 58 vårdboende. Lägenheterna kommer att byggas om, nya installationer kommer att göras med ett nytt fläktsystem samt att ni planlösning är framtagen, mindre åverkan kommer också göras på den K märka fasaden. Delar av huskropparna kommer samtidigt att vara i drift under produktionen.

I september avslutades nybyggnadsprojekten på Danvikshem där vi uppfört 2 nya huskroppar, Södra slänten med 36 lägenheter som ligger i sluttningen mot söder och Övre Varis med 30 lägenheter i sluttningen mot norr.

Danvik Flygfoto

Flygfoto innan södra slänten och övre Varis uppfördes.

Fredrik Leo, VD

Helena Blom, CFO

E-post: helena.blom@byggpartner.se

Jörgen Munk, Arbetschef

E-post: jorgen.munk@byggpartner.se

Certified Adviser: FNCA Sweden 08-528 00 399

ByggPartner är ett renodlat byggföretag som verkar i Stockholm/Mälardalen och Dalarna. I Stockholm/Mälardalen är siktet inställt på fortsatt expansion och i Dalarna är vi ett av de marknadsledande byggföretagen. Vi erbjuder Byggentreprenad, Byggservice, Ställningar och fallskydd och finns representerade i Borlänge, Avesta, Hedemora, Falun, Stockholm, Uppsala, Eskilstuna och Västerås. ByggPartner har cirka 440 medarbetare och omsatte drygt 1,6 miljarder kronor 2018. ByggPartner är noterade på Nasdaq First North Premier och aktien handlas med kortnamn BYGGP. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser och kan nås på info@fnca.se eller 08-528 003 99.