ByggPartner erhåller preliminär tilldelning av renoveringsprojekt i Akalla

ByggPartner har erhållit preliminär tilldelning av ett projekt för Svenska Bostäder i Akalla.

Projektet är en utförandeentreprenad och gäller totalrenovering av ett flerbostadshus på 11 våningar med totalt 99 lägenheter samt gård med tillhörande tvättstuga. Arbetet ska inledas i augusti 2020 och beräknas vara färdigt i januari 2022. Samtliga boende är utflyttade.

Överklagandetiden för tilldelningen går ut den 23 juni 2020.

Anbudssumman uppgår till 93Mkr.

Jan Gilljam-Kroon, arbetschef, Stockholm
Mobil: 072-701 83 02
jan.kroon@byggpartner.com

ByggPartner är ett renodlat byggföretag som verkar i Stockholm/Mälardalen och Dalarna. I Stockholm/Mälardalen är siktet inställt på fortsatt expansion och i Dalarna är vi ett av de marknadsledande byggföretagen. Vi erbjuder Byggentreprenad, Byggservice, Ställningar och fallskydd och finns representerade i Borlänge, Avesta, Hedemora, Falun, Stockholm, Uppsala, Eskilstuna och Västerås. ByggPartner har cirka 460 medarbetare och omsatte drygt 1,9 miljarder kronor 2019. ByggPartner är noterade på Nasdaq First North Premier och aktien handlas med kortnamn BYGGP. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser och kan nås på info@fnca.se eller 08-528 003 99.