ByggPartner erhåller tilldelning för flerbostadshus i Stockholm åt Svenska Bostäder

Sveriges renodlade byggentreprenör ByggPartner har erhållit tilldelning för två stycken
flerbostadshus i Stockholm åt Svenska Bostäder. Byggentreprenaden beräknas
uppgå till 138 MSEK och går in i orderboken under första kvartalet 2017.

Projektet omfattar att på totalentreprenad att uppföra två stycken flerbostadshus på totalt 7540 kvm BTA för Svenska Bostäders räkning. Husen kommer att ha totalt 76 lägenheter fördelade på 6 trapphus i flerbostadshus. Kvarteret Ståthållaren 5 ligger på Fogdevägen i Bagarmossen i södra Stockholm. Projektet går in i orderboken för första kvartalet 2017.

”Det är glädjande att bli tilldelad ytterligare ett projekt åt Svenska Bostäder vilka vi har ett mycket bra samarbete med säger Fredrik Leo, Vice VD på ByggPartner med ansvar för entreprenadverksamheten”

Husen ska anpassas till omkringliggande bebyggelse som ett modernt tillägg i den befintliga 50-talsmiljön.

E-post: sverker.kallgarden@byggpartner.se

Claes Thelander, CFO

E-post: claes.thelander@byggpartner.se

Fredrik Leo, vice VD

Certified Adviser: Pareto Securities 08-402 50 00

ByggPartner är ett renodlat byggföretag som verkar i Stockholm/Mälardalen och Dalarna. I Stockholm/Mälardalen är siktet inställt på fortsatt expansion och i Dalarna är vi ett av de marknadsledande byggföretagen. Vi erbjuder Byggentreprenad, Byggservice, Ställningar och fallskydd och finns representerade i Borlänge, Avesta, Hedemora, Falun, Stockholm, Uppsala, Eskilstuna och Västerås. ByggPartner har cirka 460 medarbetare och omsatte drygt 1,9 miljarder kronor 2019. ByggPartner är noterade på Nasdaq First North Premier och aktien handlas med kortnamn BYGGP. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser och kan nås på info@fnca.se eller 08-528 003 99.

Det är glädjande att bli tilldelad ytterligare ett projekt åt Svenska Bostäder vilka vi har ett mycket bra samarbete med.
Fredrik Leo, Vice VD på ByggPartner