ByggPartner erhåller tilldelning för vård och omsorgsboende i Eskilstuna

Sveriges renodlade byggentreprenör ByggPartner har erhållit tilldelning för tillbyggnad
av ett vård och omsorgsboende av Eskilstuna Kommunfastigheter.  Projektet är en tillbyggnad med 20 st nya
vårdplatser samt nytt tillagningskök på Spångagården i Torshälla. Byggentreprenaden beräknas uppgå
till 67 MSEK och går in i orderboken under första kvartalet.

Eskilstuna Kommunfastigheter AB är glada över att ha slutfört upphandlingen av en Totalentreprenör för tillbyggnaden av Spångagården. Nu är vi i startgroparna då ByggPartner är tilldelad totalentreprenaden och kontrakt ska skrivas i början av mars och vi hoppas på projekteringsstart omgående”, säger projektledare Eric Wahlström.

”Det här blir vårt andra projekt på kort tid med Eskilstuna Kommunfastigheter , vi ser Eskilstuna som en intressant tillväxtmarknad och glädjande med ytterligare ett samhällsbyggnadsprojekt .”, säger ByggPartners VD Sverker Källgården i en kommentar.

E-post: sverker.kallgarden@byggpartner.se

Claes Thelander, CFO

E-post: claes.thelander@byggpartner.se

Magnus Gyllenstolpe, Arbetschef

E-post: magnus.gyllenstolpe@byggpartner.se

Certified Adviser: Pareto Securities 08-402 50 00

ByggPartner är ett renodlat byggföretag som verkar i Stockholm/Mälardalen och Dalarna. I Stockholm/Mälardalen är siktet inställt på fortsatt expansion och i Dalarna är vi ett av de marknadsledande byggföretagen. Vi erbjuder byggentreprenad, byggservice, ställningsentreprenad och finns representerade i Borlänge, Avesta, Hedemora, Falun, Stockholm, Uppsala och Västerås. ByggPartner har cirka 370 medarbetare och omsatte drygt 1,2 miljarder kronor 2016. ByggPartner är noterade på Nasdaq First North Premier och aktien handlas med kortnamn BYGGP.

Sverker Källgården VD
”Eskilstuna Kommunfastigheter AB är glada över att ha slutfört upphandlingen av en Totalentreprenör för tillbyggnaden av Spångagården. Nu är vi i startgroparna då ByggPartner är tilldelad totalentreprenaden och kontrakt ska skrivas i början av mars och vi hoppas på projekteringsstart omgående”
Projektledare Eric Wahlström