ByggPartner får bostadsprojekt för Gavlegårdarna

ByggPartner har tilldelats ett nytt bostadsprojekt i Södra Hemlingby i Gävle. Projektet omfattar nyproduktion av 132 hyresrättslägenheter.

ByggPartner har fått definitiv tilldelning av ett bostadsprojekt för Gavlegårdarna, som är Gävle kommuns allmännyttiga fastighetsbolag. Projektet omfattar nyproduktion av 132 hyresrättslägenheter fördelat på 6 st huskroppar. Byggnaderna är planerade att uppföras med stomme i KL-trä (korslimmat trä).
Projektet ska uppföras strax utanför Gävles stadskärna i det nya området Södra Hemlingby. Här byggs flera hundra bostäder samt kommunal service med visionen att skapa en tät småstadskänsla.

För mer information:
Johan Karlsson, entreprenadchef
E-post: johan.karlsson@byggpartner.com

ByggPartner är ett renodlat byggföretag som verkar i Dalarna, Gästrikland, Mälardalen och Stockholm. I Dalarna är vi ett av de marknadsledande byggföretagen och i övriga geografier siktar vi på fortsatt expansion. Vi erbjuder Byggentreprenad, Byggservice, Ställningar och fallskydd och finns representerade i Avesta, Borlänge, Falun, Gävle, Hedemora, Stockholm, Uppsala och Västerås. ByggPartner har cirka 460 medarbetare och omsatte drygt 1,9 miljarder kronor 2019. ByggPartner är noterade på Nasdaq First North Premier och aktien handlas med kortnamn BYGGP. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser och kan nås på info@fnca.se eller 08-528 003 99.