ByggPartner fortsätter samarbetet med Micasa Fastigheter - renoverar fastighet i Hjorthagen

ByggPartner i Dalarna AB har tecknat avtal med Micasa Fastigheter om renovering av fastigheten Drevkarlen 9 i Hjorthagen och skapandet av 61 seniorlägenheter

– Vi är tacksamma över Micasas förtroende. Nu ska vi göra ett fint projekt tillsammans, som kommer att göra verklig nytta för de äldre i området, säger Fredrik Leo, vd för ByggPartner.

ByggPartners uppdrag omfattar helrenovering av fastigheten som är byggd 1966 och inrymmer ett vård- och omsorgsboende tillhörande Micasa Fastigheter i Stockholm AB, som äger och förvaltar Stockholms stads omsorgsfastigheter.

När projektet är klart kommer Micasa att kunna erbjuda 61 totalrenoverade seniorlägenheter, merparten ettor på 29 kvadratmeter. I byggnaden kommer även finnas ett aktivitetscenter för Östermalms stadsdelsförvaltnings räkning, avsett för hyresgästerna i seniorlägenheterna och äldre i området.
– Vi har stort förtroende för ByggPartner genom tidigare samarbeten och nu ser vi fram emot att tillsammans ro i land även detta viktiga projekt, säger Esbjörn Sundin.

Entreprenadformen är totalentreprenad (ABT 06) och projekteringen planeras att starta i november 2020. Planerad inflyttning i seniorlägenheterna är Q2 2022. Entreprenadsumman är cirka 59 Mkr.

ByggPartner är ett renodlat byggföretag som verkar i Dalarna, Gästrikland, Mälardalen och Stockholm. I Dalarna är vi ett av de marknadsledande byggföretagen och i övriga geografier siktar vi på fortsatt expansion. Vi erbjuder Byggentreprenad, Byggservice, Ställningar och fallskydd och finns representerade i Avesta, Borlänge, Falun, Gävle, Hedemora, Stockholm, Uppsala och Västerås. ByggPartner har cirka 460 medarbetare och omsatte drygt 1,9 miljarder kronor 2019. ByggPartner är noterade på Nasdaq First North Premier och aktien handlas med kortnamn BYGGP. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser och kan nås på info@fnca.se eller 08-528 003 99.