ByggPartner har rekryterat ny CFO

Erik Foberg tillträder som ny CFO för ByggPartner den 1 januari 2021. Han är civilekonom och har en bakgrund från Corporate Finance med erfarenhet från ett flertal banker och fondkommissionärsfirmor.

Erik Foberg har även drivit egen konsultverksamhet inom affärsutveckling och finansiering. När Erik tillträder kommer t.f. CFO Rolf Andersson att fortsätta som redovisningschef i bolaget.
- Eriks erfarenhet och kompetens kompletterar våra befintliga resurser i bolaget och medför att vi kommer att kunna intensifiera vårt fokus på lönsam tillväxt. Ett av våra högst prioriterade mål är att fortsätta växa, både organiskt och genom förvärv, säger Fredrik Leo, vd för ByggPartner.

För mer information, kontakta:

ByggPartner är ett renodlat byggföretag som verkar i Stockholm/Mälardalen och Dalarna. I Stockholm/Mälardalen är siktet inställt på fortsatt expansion och i Dalarna är vi ett av de marknadsledande byggföretagen. Vi erbjuder Byggentreprenad, Byggservice, Ställningar och fallskydd och finns representerade i Borlänge, Avesta, Hedemora, Falun, Stockholm, Uppsala, Eskilstuna och Västerås. ByggPartner har cirka 460 medarbetare och omsatte drygt 1,9 miljarder kronor 2019. ByggPartner är noterade på Nasdaq First North Premier och aktien handlas med kortnamn BYGGP. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser och kan nås på info@fnca.se eller 08-528 003 99.