ByggPartner i nytt kontrakt om 123 lägenheter i Uppsala

ByggPartner har skrivit kontrakt med Ikano Bostad om stomkomplettering av BRF Inreda samt BRF Möblera på Kapellgärdet i Uppsala.

Entreprenadformen är total underentreprenad och omfattar stomkomplettering i nybyggnation av totalt 123 lägenheter och en lokal, fördelat på tre huskroppar och en miljöbyggnad. För närvarande pågår arbetet med projekteringen, dvs fas 1.

Stomkomplettering innebär att entreprenören färdigställer de delar av byggnaden som inte består av bärande stomme. Exempel på stomkomplettering kan vara icke bärande ytter- och innerväggar, fönster, dörrar, undertak, ytskikt, etc.

Fredrik Leo, VD

Mathias Eriksson, Arbetschef
E-post: Mathias.Eriksson@byggpartner.com

ByggPartner är ett renodlat byggföretag som verkar i Stockholm/Mälardalen och Dalarna. I Stockholm/Mälardalen är siktet inställt på fortsatt expansion och i Dalarna är vi ett av de marknadsledande byggföretagen. Vi erbjuder Byggentreprenad, Byggservice, Ställningar och fallskydd och finns representerade i Borlänge, Avesta, Hedemora, Falun, Stockholm, Uppsala, Eskilstuna och Västerås. ByggPartner har cirka 460 medarbetare och omsatte drygt 1,9 miljarder kronor 2019. ByggPartner är noterade på Nasdaq First North Premier och aktien handlas med kortnamn BYGGP. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser och kan nås på info@fnca.se eller 08-528 003 99.