ByggPartner inleder partneringprojekt med Uppsalahem i Salabacke

ByggPartner och Uppsalahem har skrivit ett fas 1-kontrakt för ett omfattande fönsterbyte i området Salabacke i centrala Uppsala. Projektet kommer att genomföras i partnering, vilket innebär att ByggPartner tillsammans med Uppsalahem tar fram en lösning som lever upp till önskad kvalitet, hållbarhet och ekonomi för alla inblandade. Planen är att ersätta de befintliga fönstren med träfönster med identiskt utseende. Arbetet delas in i tre etapper och gäller byte av totalt cirka 7 000 fönster. Målsättningen är att genomföra etapp 1 under 2020.

ByggPartner inleder partneringprojekt i Salabacke med Uppsalahem

Flygfoto över Salabacke i Uppsala 1966. Området ritades av dåvarande stadsarkitekt Gunnar Leche i början av 1950-talet och anses särskilt värdefullt ur bevarandesynpunkt. Foto: Upplandsmuseet

Helena Blom, CFO

E-post: helena.blom@byggpartner.se

Mathias Eriksson, Arbetschef

E-post: mathias.eriksson@byggpartner.se

Certified Adviser: FNCA Sweden 08-528 00 399

ByggPartner är ett renodlat byggföretag som verkar i Stockholm/Mälardalen och Dalarna. I Stockholm/Mälardalen är siktet inställt på fortsatt expansion och i Dalarna är vi ett av de marknadsledande byggföretagen. Vi erbjuder Byggentreprenad, Byggservice, Ställningar och fallskydd och finns representerade i Borlänge, Avesta, Hedemora, Falun, Stockholm, Uppsala, Eskilstuna och Västerås. ByggPartner har cirka 440 medarbetare och omsatte drygt 1,6 miljarder kronor 2018. ByggPartner är noterade på Nasdaq First North Premier och aktien handlas med kortnamn BYGGP. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser och kan nås på info@fnca.se eller 08-528 003 99.