ByggPartner och Åke Sundvall ingår avtal om fas 1

ByggPartner har tecknat avtal med Åke Sundvall Byggnads AB om att genomföra fas 1 i projektet Kv E Rosendal i Uppsala. Det innebär att ByggPartner på konsultbasis tar fram de systemhandlingar som ska ligga till grund för bygglovsansökan inför fas 2 – byggfasen.

Kv E Rosendal omfattar nyproduktion av ca 153 hyresrätter i området Rosendal strax utanför Uppsala centrum.

Martin Lindkvist, CFO

Mobil: 072-173 12 51

E-post: martin.lindkvist@byggpartner.se

Mathias Eriksson, Arbetschef

E-post: mathias.eriksson@byggpartner.se

ByggPartner är ett renodlat byggföretag som verkar i Stockholm/Mälardalen och Dalarna. I Stockholm/Mälardalen är siktet inställt på fortsatt expansion och i Dalarna är vi ett av de marknadsledande byggföretagen. Vi erbjuder Byggentreprenad, Byggservice, Ställningar och fallskydd och finns representerade i Borlänge, Avesta, Hedemora, Falun, Stockholm, Uppsala, Eskilstuna och Västerås. ByggPartner har cirka 460 medarbetare och omsatte drygt 1,9 miljarder kronor 2019. ByggPartner är noterade på Nasdaq First North Premier och aktien handlas med kortnamn BYGGP. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser och kan nås på info@fnca.se eller 08-528 003 99.