ByggPartner rekryterar Mathias Eriksson som ny Arbetschef i Västerås

ByggPartner i Dalarna AB har anställt Mathias Eriksson som ny arbetschef med ansvar för Västerås. Mathias kommer närmast från Skanska Sverige AB där han haft en roll som projektchef. Mathias har en gedigen produktionsbakgrund efter sina 22 år inom Skanskakoncernen.

Jag är mycket glad över att vi kunnat knyta Mathias till oss, han kommer tillföra mycket till vår organisation gällande ledarskap, partnering men även vara en viktig del i vår fortsatta utveckling av bolaget. Vi ser regionen som en prioriterad marknad med idag stora pågående affärer säger Fredrik Leo, Vice VD med ansvar för entreprenadverksamheten.

ByggPartner har varit verksamma i Västerås sedan 1997 med eget kontor och under 2017 etablerades ett kontor i Eskilstuna. Verksamheten består till stor del av Partneringprojekt inom ny- och ombyggnad av bostäder, vårdboenden och skolor.

E-post: sverker.kallgarden@byggpartner.se

Fredrik Leo, vice VD

Denna information är sådan information som ByggPartner i Dalarna Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 januari 2018.

Certified Adviser: FNCA Sweden AB

ByggPartner är ett renodlat byggföretag som verkar i Stockholm/Mälardalen och Dalarna. I Stockholm/Mälardalen är siktet inställt på fortsatt expansion och i Dalarna är vi ett av de marknadsledande byggföretagen. Vi erbjuder byggentreprenad, byggservice, ställningsentreprenad och finns representerade i Borlänge, Avesta, Hedemora, Ludvika, Falun, Stockholm, Uppsala, Västerås och Eskilstuna. ByggPartner har cirka 420 medarbetare och omsatte drygt 1,2 miljarder kronor 2016.

Fredrik Leo, Vice VD