ByggPartner tecknar stort partneringavtal med Gavlefastigheter

ByggPartner har ingått kontrakt med Gavlefastigheter om att bygga skola, förskola, vårdboende och idrottshall i den nya stadsdelen Södra Hemlingby i Gävle.

Under det senaste året har projekteringsarbetet pågått i partneringprojektet mellan Gavlefastigheter, Gavlegårdarna och ByggPartner. Nu är det dags att börja bygga det stora multifunktionella huset i Södra Hemlingby. Under ett och samma tak blir det vård- och omsorgsboende med 80 platser, en skola F-6, en förskola för 120 barn och en idrottshall. Byggnaden kommer att uppföras med en stomme i massivträ, vilket bland annat ska minimera projektets klimatpåverkan och ge bättre inomhusmiljö. Projektet genomförs i projektformen partnering och sker i en öppen dialogbaserad process mellan parterna och de olika kommunala verksamheterna.

Ordervärdet för ByggPartner är cirka 480 miljoner kronor. Beställningen går in i orderboken i Q3 2020. Byggstart är planerad till hösten 2020.

För mer information:
Johan Karlsson, arbetschef
E-post: johan.karlsson@byggpartner.com

ByggPartner är ett renodlat byggföretag som verkar i Stockholm/Mälardalen och Dalarna. I Stockholm/Mälardalen är siktet inställt på fortsatt expansion och i Dalarna är vi ett av de marknadsledande byggföretagen. Vi erbjuder Byggentreprenad, Byggservice, Ställningar och fallskydd och finns representerade i Borlänge, Avesta, Hedemora, Falun, Stockholm, Uppsala, Eskilstuna och Västerås. ByggPartner har cirka 460 medarbetare och omsatte drygt 1,9 miljarder kronor 2019. ByggPartner är noterade på Nasdaq First North Premier och aktien handlas med kortnamn BYGGP. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser och kan nås på info@fnca.se eller 08-528 003 99.