Specialfastigheter utnyttjar optionsavtal med ByggPartner

Specialfastigheter har valt att utnyttja optionen med ByggPartner på tre avtal gällande mindre entreprenader. Ramavtalet förlängs till sista oktober 2021.

ByggPartner har sedan 2015 genomfört en rad projekt för Specialfastigheter, som äger och förvaltar säkerhetsanläggningar såsom anstalter, polisfastigheter, domstolar, etc.
Bland annat har ByggPartner genomfört renoveringar och tillbyggnader av anstalterna Tillberga, Hällby och Hinseberg. Genom detta har bolaget byggt upp erfarenhet och kunskap om säkerhetsklassade byggnader.
ByggPartner och Specialfastigheter tecknade i augusti 2020 ett ramavtal för byggservice. Avtalet som då gällde fem månader har nu förlängts till den sista oktober 2021.

ByggPartner är ett renodlat byggföretag som verkar i Dalarna, Gästrikland, Mälardalen och Stockholm. I Dalarna är vi ett av de marknadsledande byggföretagen och i övriga geografier siktar vi på fortsatt expansion. Vi erbjuder Byggentreprenad, Byggservice, Ställningar och fallskydd och finns representerade i Avesta, Borlänge, Falun, Gävle, Hedemora, Stockholm, Uppsala och Västerås. ByggPartner har cirka 460 medarbetare och omsatte drygt 1,9 miljarder kronor 2019. ByggPartner är noterade på Nasdaq First North Premier och aktien handlas med kortnamn BYGGP. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser och kan nås på info@fnca.se eller 08-528 003 99.