Valberedningens förslag till styrelse i ByggPartner inför årsstämman 2019

Valberedningen i ByggPartner föreslår årsstämman 2019 att Tore Hallersbo väljs som styrelsens ordförande samt att styrelsen minskas med en ledamot, till fem ledamöter. Valberedningen föreslår omval av samtliga styrelseledamöter förutom Louise Nilsson som avböjt omval.

Valberedningen i ByggPartner föreslår att Tore Hallersbo väljs som styrelsens ordförande samt att styrelsen minskas med en ledamot. Valberedningen kommer vidare att föreslå omval av styrelseledamöterna Bo Olsson, Torsten Josephson, Helena Skåntorp samt Elisabeth Norman som samtliga står till förfogande. Louise Nilsson har avböjt omval. Valberedningens övriga förslag kommer att presenteras i kallelsen till årsstämman, som hålls den 8 maj vid Falu Gruva i Falun. Information inför årsstämman kommer finnas på ByggPartners hemsida.

Valberedningens ordförande Eva Gottfridsdotter-Nilsson

E-post: eva.gottfridsdotter-nilsson@lansforsakringar.se

ByggPartner är ett renodlat byggföretag som verkar i Stockholm/Mälardalen och Dalarna. I Stockholm/Mälardalen är siktet inställt på fortsatt expansion och i Dalarna är vi ett av de marknadsledande byggföretagen. Vi erbjuder Byggentreprenad, Byggservice, Ställningar och fallskydd och finns representerade i Borlänge, Avesta, Hedemora, Falun, Stockholm, Uppsala, Eskilstuna och Västerås. ByggPartner har cirka 440 medarbetare och omsatte drygt 1,6 miljarder kronor 2018. ByggPartner är noterade på Nasdaq First North Premier och aktien handlas med kortnamn BYGGP. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser och kan nås på info@fnca.se eller 08-528 003 99.