Bygma anställer IT-chef inför framtida satsningar

Bygghandelskedjan Bygma stärker sin IT-avdelning genom att inrätta en ny tjänst.  I juni tillträdde Karl Olof Tolnai posten som IT-chef.

Karl Olof Tolnai kommer närmast från Medborgarskolan, där han var IT-chef för Medborgar­skolan Stockholmsregionen. Karl Olof har arbetat mycket med frågor kring IT-infrastruktur och med att utveckla IT-verksamhetsstöd för företag med en utspridd geografisk verksam­het.

- Jag har stor erfarenhet av att identifiera och implementera rätt processer och IT-stöd för företag i en tillväxtfas. Jag brinner för att strukturera och sätta upp väl fungerande IT-relaterade processer och tycker att det ska bli spännande att få vara en del av den expansion som Bygma står inför, säger Karl Olof Tolnai.

Bygma har, liksom hela byggbranschen, genomlevt några ganska tuffa år, men klarat sig förhållandevis bra. Nu bygger man för framtiden och satsar stort ute på anlägg­ning­arna.

- Karl Olof är ett mycket välkommet tillskott och han har redan påbörjat arbetet med att utveckla IT-verksamheten. Bygma är ett välrenommerat företag med ett högt för­tro­ende bland kunderna, men det finns alltid saker att jobba med för att utvecklas och bli ännu bättre. I det arbetet spelar Karl Olof en viktig roll, säger Urban Johansson, vd på Bygma Gruppen AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Urban Johansson, vd Bygma Gruppen AB              070-432 35 30, ugj@bygma.se

Karl Olof Tolnai, IT-chef Bygma Gruppen AB         070-537 04 21, kti@bygma.se

Bygma Gruppen AB är ett dotterbolag till den danska byggmaterialkoncernen Bygma Gruppen A/S. Koncernen består av 93 anläggningar fördelat i hela Norden, med 2 100 anställda. I Sverige finns 13 anläggningar. Bygma Gruppen AB omsätter cirka 850 MSEK och har som mål att bli ett marknadsledande bygghandelsföretag med produkter och service för den professionella bygg- och hantverkssektorn.

HAMMARBACKEN 12 . Box 419 . 19124 . SOLLENTUNA . Telefon 08 – 519 425 20  .  info@bygma.se  .  www.bygma.se  .  Org.nr 556627-4493