Bygma anställer reklamchef inför framtida satsningar

Bygghandelskedjan Bygma stärker sin marknadsavdelning genom att inrätta en ny tjänst.   I augusti tillträdde Maria Fernsund posten som reklamchef.

Maria Fernsund kommer närmast från Svensk Bevakningstjänst, där hon var Marknads- och kommunikationsansvarig, med huvuduppdraget att förflytta varumärket från att vara ett bevakningsföretag till att bli ett säkerhetsföretag.

Maria var tidigare Marknadskommunikationschef på Industriföretaget ITT (nu Xylem), med ansvar för företagets stora förändringsarbete, med varumärkesförflyttning och namn­byte.

- En av mina styrkor är min erfarenhet av förändringsarbeten. Att förflytta och stärka varu­märken är något jag brinner för. Jag har jobbat brett inom kommunikation, både på kund- och företagssidan, och tror att jag har mycket att bidra med i den expansiva fas som Bygma befinner sig i, säger Maria Fernsund.

Bygma har, liksom hela byggbranschen, haft en ganska tuff tid, men klarat sig för­hållandevis bra genom krisåren. Nu bygger man för framtiden och satsar stort ute på anläggningarna.

- Vi är mycket glada över att Maria har börjat hos oss och känner oss trygga med att hon är rätt person att ytterligare stärka vårt varumärke. Bygma åtnjuter ett gott rykte och ett högt för­troende hos kunderna, men vi har mycket kvar att jobba med, säger Urban Johansson, vd på Bygma.

Urban Johansson, vd Bygma Gruppen AB                                     070-432 35 30, ugj@bygma.se
Maria Fernsund, reklamchef Bygma Gruppen AB                   070-537 04 21, mfd@bygma.se

Bygma Gruppen AB är ett dotterbolag till den danska byggmaterialkoncernen Bygma Gruppen A/S. Koncernen består av 93 anläggningar fördelat i hela Norden, med 2 100 anställda. I Sverige finns 13 anläggningar. Bygma Gruppen AB omsätter cirka 850 MSEK och har som mål att bli ett marknadsledande bygghandelsföretag med produkter och service för den professionella bygg- och hantverkssektorn.

HAMMARBACKEN 12 . Box 419 . 19124 . SOLLENTUNA . Telefon 08 – 519 425 20  .  info@bygma.se  .  www.bygma.se  .  Org.nr 556627-4493