Bygmas pris Årets leverantör går till ESSVE

Foto: Claes Östergren / Bygma

För andra gången delar byggmaterialkoncernen Bygma ut priset Årets leverantör till den leverantör som särskilt utmärkt sig under året. Under gårdagskvällen fick infästningsföretaget ESSVE ta emot beskedet att de får 2018 års pris.

Infästningsföretaget ESSVE:s säljkår överraskades igår kväll med beskedet att de utsetts till Årets leverantör av byggmaterialkoncernen Bygma. Nyheten fick de ta emot under en intern säljkonferens, då Bygmas inköpschef Carl Evedius plötsligt klev in på scenen för att berätta att de vunnit utmärkelsen med motiveringen:

"Årets leverantör 2018 tilldelas ESSVE AB för förstklassig artikelinformation, ordning och reda samt en kunddialog som främjar ett hållbart och långsiktigt samarbete."

Priset Årets leverantör instiftades av Bygma 2016 med syftet att uppmärksamma och visa uppskattning för duktiga leverantörer inom byggmaterialbranschen. Med priset vill Bygma premiera den leverantör som man tycker särskilt utmärkt sig under året. De faktorer man därvid särskilt fäster vikt vid är varukvalitet, prisvärdhet (pris i relation till kvalitet), leveranskvalitet, administration samt utbildningsfrågor (såsom produktutbildningar, kundutbildningar och frukostdemos).

Ett drygt trettiotal leverantörer ingick i den initiala bedömningen, som gjordes av Bygmas anläggningschefer runtom i Sverige. Fem leverantörer nominerades vidare och ESSVE blev den som till slut avgick med segern.

- Det här är en jätterolig och hedersvärd utmärkelse från en mycket uppskattad kund, Bygma, som vi sedan länge har ett mycket gott samarbete med. Vi är naturligtvis oerhört stolta och glada över att få ta emot detta pris, säger Magnus Dahlberg, VD på ESSVE Sverige.

- Det är verkligen roligt att få uppmärksamma en så uppenbart värdig vinnare av Årets leverantör. Det vi särskilt värdesätter hos ESSVE är deras höga service och kompetens, liksom självklart den höga kvaliteten i deras produkter och system, kommenterar Carl Evedius, inköpschef på Bygma Sverige.

Carl Evedius, inköpschef, Bygma Sverige, 08-519 425 24, ces@bygma.se

Bygma AB är ett dotterbolag till den danska byggmaterialkoncernen Bygma Gruppen A/S. Koncernen består av drygt 100 anläggningar fördelat på Sverige, Danmark samt Island och har cirka 2 100 anställda. I Sverige finns 17 anläggningar, som tillsammans omsätter 1,2 miljarder SEK.

ESSVE har levererat skruv och infästning i nästan 50 år. Idag är vi marknadsledande i Norden på fästteknik till bygg och industri. Vi är verksamma i 10 länder och blir allt större. Och vi går från att vara ett starkt skandinaviskt bolag till att bli en global aktör att räkna med. Vårt fokus är att erbjuda premiumprodukter och innovativa lösningar förpackat i branschens smartaste system - ESSBOX SYSTEM. Vårt kundlöfte GET IT DONE sammanfattar allt vi gör och tror på. Det betyder att vi hjälper dig få jobbet gjort – enklare, säkrare och mer lönsamt.

Det här är en jätterolig och hedersvärd utmärkelse från en mycket uppskattad kund, Bygma, som vi sedan länge har ett mycket gott samarbete med. Vi är naturligtvis oerhört stolta och glada över att få ta emot detta pris.
Magnus Dahlberg, VD på ESSVE Sverige
Det är verkligen roligt att få uppmärksamma en så uppenbart värdig vinnare av Årets leverantör. Det vi särskilt värdesätter hos ESSVE är deras höga service och kompetens, liksom självklart den höga kvaliteten i deras produkter och system.
Carl Evedius, inköpschef på Bygma Sverige