Ny platschef till Bygma Skellefteå

Bygma Skellefteå fick i augusti en ny platschef, Joakim Selin, 26 år. Joakim, som rekryterades internt, har under en tid har varit tillförordnad platschef. Han var tidigare anläggningens försäljnings­­chef. Joakim blir nu den yngste plats­chefen i bolagets historia.

När Joakim Selin började på Bygma Skellefteå som försäljningschef år 2011 kom han närmast från Air Liquide, ett världsledande företag inom gaser för industri, sjukvård och miljö, där han under tre år var distriktsansvarig för Norrland.

Joakim var dock nygammal inom företaget. Karriären där började redan i tonåren, när han som 16-åring fick en praktik­­plats på det byggvaruhus som då hette BL Bygg – och som seder­mera blev Bygma. En dryg månad in på praktiken erbjöds Joakim en tjänst på lagret, varifrån han så småningom avancerade till säljare. Efter en period (2007-2011) på Air Liquide, kom Joakim så tillbaka.

- Jag trivs utmärkt och eftersom jag är en driven person passar den expansiva fas som Bygma är inne i, mig väldigt bra. Min styrka som platschef är att jag, trots min ringa ålder, har hunnit samla på mig en hel del erfarenhet och jag har dessutom gått hela ledet; från lagret, via försälj­­ning och sedan vidare från det, säger Joakim Selin.

- Joakim känns helt rätt och kan ju företaget sedan tidigare. Han har ett enormt driv och därtill rätt kompetens för att ta hand om Bygmas anläggning i Skellefteå på ett alldeles ypper­ligt sätt, säger Urban Johansson, vd på Bygma.

Urban Johansson, vd Bygma Gruppen AB                                     070-432 35 30, ugj@bygma.se

Joakim Selin, platschef Bygma Skellefteå                                   070-651 74 26, jsn@bygma.se

Fakta Bygma Skellefteå
Yta: Ca 20 000 kvm, varav 5 000 kvm drive-in-hall.
Produkter: Byggvaror och tillbehör från marknadsledande leverantörer, industriförnödenheter, lås och beslag för tillverk­an­de snickeriindustri, samt en komplett låsverkstad.
Största styrka: En engagerad personal med stor erfarenhet av byggmaterial och systemlösningar.

Bygma Gruppen AB är ett dotterbolag till den danska byggmaterialkoncernen Bygma Gruppen A/S. Koncernen består av 93 anläggningar fördelat i hela Norden, med 2 100 anställda. I Sverige finns 13 anläggningar. Bygma Gruppen AB omsätter cirka 850 MSEK och har som mål att bli ett marknadsledande bygghandelsföretag med produkter och service för den professionella bygg- och hantverkssektorn.

HAMMARBACKEN 12 . Box 419 . 19124 . SOLLENTUNA . Telefon 08 – 519 425 20  .  info@bygma.se  .  www.bygma.se  .  Org.nr 556627-4493