Ny platschef till Bygma Umeå

I måndags fick Bygma Umeå en ny platschef, Rolf Dahlroth. Därmed blev han Bygmas första ordinarie platschef på anläggningen i Umeå. Rolf har rekryterats från Rekab Entreprenad AB, där han arbetat som entreprenadingenjör.

Anläggningen i Umeå förvärvades av Bygma Gruppen AB tidigare i år.

- Jag ser fram emot sätta tänderna i mitt nya uppdrag. Bygma tog ju över anläggningen i Umeå så sent som i våras, så självklart är det en spännande utmaning att få vara med på resan i princip från första början och utveckla verksamheten, säger Rolf Dahlroth.

På Bygma Umeå kommer det att hända en hel del framöver; bland annat kommer anläggningen att byggas om för att förbättra flöden och strukturer. Umeå är en expansiv stad med mycket på gång, inte minst när det gäller såväl nybyggnads- som tillbyggnadsprojekt.

- Med den förtätning som staden gör krävs bättre logistiklösningar för byggmaterial och där fyller Bygma en viktig funktion säger Rolf Dahlroth.

- Rolf har en bred bakgrund som passar oss ypperligt och jag känner mig trygg med att han är helt rätt person att driva anläggningen i Umeå, säger Urban Johansson, vd Bygma.

Urban Johansson, vd Bygma Gruppen AB, 070-432 35 30, ugj@bygma.se

Rolf Dahlroth, platschef Bygma Umeå, 070-245 86 79, rdh@bygma.se

Bygma Umeå

Yta: Ca 24 000 kvm, varav 6 500 kvm under tak. Produkter: Noggrant utvalda byggvaror och tillbehör från grund till tak ifrån marknadsledande leverantörer. Erbjuder utkörning med kranbilar, kapning och klyvning av virke. Umeås bredaste sortiment av virke. Engagerad personal med stor erfarenhet av byggmaterial och systemlösningar.

Bygma Gruppen AB är ett dotterbolag till den danska byggmaterialkoncernen Bygma Gruppen A/S. Koncernen består av drygt 100 anläggningar fördelat i hela Norden, med cirka 2 100 anställda. I Sverige finns 16 anläggningar. Bygma Gruppen AB omsätter cirka 850 MSEK och har som mål att bli ett marknadsledande bygghandelsföretag med produkter och service för den professionella bygg- och hantverkssektorn.

Jag ser fram emot sätta tänderna i mitt nya uppdrag. Bygma tog ju över anläggningen i Umeå så sent som i våras, så självklart är det en spännande utmaning att få vara med på resan i princip från första början och utveckla verksamheten.
Rolf Dahlroth, ny platschef Bygma Umeå