Anna Söderblom invald i styrelsen för Cabonline

Vid extra bolagsstämma i Cabonline Group Holding AB (publ) den 5 november 2018 beslöts att i enlighet med det framlagda förslaget välja Anna Söderblom till ny ledamot av styrelsen för tiden fram till slutet av nästa årsstämma.

Styrelsen utökades därmed från fyra till fem ledamöter och består av Jon Risfelt (ordförande), Carl Harring, James Mitchell, Anna Söderblom och Andreas Rosenlew. Stämman beslöt också att fastställa nya nivåer för arvoden som avser styrelse- och utskottsarbete.

Anna Söderblom är verksam som lärare och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm med fokus på finansiering för småföretag. Hon är styrelseordförande i Advenica AB och styrelseledamot i Poolia AB, BTS Group AB, Almi Företagspartner AB, Länsförsäkringar Liv Försäkringsaktiebolag samt Midway Holding AB.

Anna Söderblom är född 1963, har en universitetsexamen i matematik från Lunds universitet och har disputerat vid Handelshögskolan i Stockholm. Hon har tidigare varit teknisk supportchef och marknadsdirektör på Microsoft Norden, marknadsdirektör på Posten Brev, samt investeringsansvarig på Industrifonden. Anna Söderblom har också tidigare suttit i styrelsen för bl a Svenska Spel AB, Bong AB, Bredbandsbolaget AB, Avega Group AB samt Svenska Riskkapitalföreningen.

– Jag är mycket glad över att Anna Söderblom tackat ja till att ingå i styrelsen för Cabonline, säger Jon Risfelt, styrelseordförande. Hon har lång erfarenhet av IT-, logistik- och tjänsteföretag. Anna Söderblom bidrar också med en djup förståelse för småföretags villkor, vilket vi kommer att ha stor nytta av när vi nu utvecklar och stärker relationerna med våra åkarföretag för att bygga ett taxiföretag i världsklass.

För övrig information kontakta:
Jon Risfelt, styrelseordförande Cabonline Group, tel. +46 73 434 33 32
Anna Söderblom, tel.  +46 70 940 90 01

Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med 2 700 anslutna åkerier och drygt 6 000 fordon i Sverige, Norge och Finland. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TaxiKurir, Norgestaxi, TOPCAB, Kovanen, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi och Sverigetaxi. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling, samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsätter cirka 5,7 miljarder kronor och utför omkring 50 000 resor per dygn.

Taggar: