• Cabonline Group AB/

Cabonline erhåller godkännande från obligationsinnehavarna i det skriftliga förfarandet för sitt utestående obligationslån

Den 20 september 2023 initierade Cabonline Group Holding AB (publ) (”Bolaget” eller ”Cabonline”) ett skriftligt förfarande (det ”Skriftliga Förfarandet”) under sina befintliga SEK 1 650 000 000 seniora säkerställda hållbarhetslänkade obligationer med rörlig ränta med ISIN SE0017767346 (”Obligationerna”, och varje innehavaren av Obligationerna en ”Obligationsinnehavare”). Det Skriftliga Förfarandet initierades i syfte att begära Obligationsinnehavarnas samtycke till implementeringen av Transaktionen såsom sammanfattad och definierad i Bolagets pressmeddelande daterat 20 september 2023 och som vidare angivet i meddelandet till det Skriftliga Förfarandet som är tillgängligt på Bolagets och Nordic Trustee & Agency AB:s (publ) (”Agenten”) webbplatser.

Cabonline meddelar idag att tillräckligt kvorum och röster erhållits för att godkänna Begäran (Eng. Proposal) (såsom definierad i meddelandet till det Skriftliga Förfarandet) och att det Skriftliga Förfarandet därmed avslutats framgångsrikt.

Mer precist erhölls ett tillräckligt antal röster för att bilda kvorum och cirka 99,90 procent av det justerade nominella beloppet för Obligationerna, för vilket Obligationsinnehavarna röstade, röstade för Begäran. Agenten har idag bekräftat att Begäran har godkänts; Begäran träder i kraft när Agenten anser sig ha mottagit dokumentationen och bevisen angivna i avsnitt 5 (Effective Date) i meddelandet till det Skriftliga Förfarandet, vilket förväntas ske den 18 oktober 2023.

För frågor till Agenten kring administrationen av det Skriftliga Förfarandet, vänligen kontakta Agenten på voting.sweden@nordictrustee.com eller +46 8 783 79 00.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Dag Kibsgaard-Petersen, CEO, tel +47 400 11 981, dag.kibsgaard-petersen@cabonline.com
Fredrik Lundqvist, CFO, tel +46 70 552 80 25, fredrik.lundqvist@cabonline.com

Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med cirka 2 600 anslutna åkerier och cirka 5 000 bilar i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TaxiKurir, Taxi Skåne, Umeå Taxi, Sverigetaxi, TOPCAB, Norgestaxi, Kovanen och Taxi 4x27. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsatte 2022 cirka 5,5 Mdr SEK. För mer information: cabonlinegroup.com