Cabonline Group Holding kallar till extra bolagsstämma

Cabonline Group Holding AB (publ) ("Bolaget") meddelar idag att aktieägare i Bolaget kallas till extra bolagsstämma tisdagen den 18 januari 2022. Bakgrunden till den extra bolagsstämman är fastställande av antalet styrelseledamöter samt val av styrelseledamöter och styrelsens ordförande fram till slutet av årsstämman 2022.

James Mitchell, idag styrelseordförande, och presenterande huvudägaren HIG Capital, har informerat H.I.G Capital att han ställer sin plats till förfogande.

John Harper föreslås som ny styrelseordförande. John har varit medlem av styrelsen sedan 2020 och företräder H.I.G. Capital.

Richard Dunn, direktör vid H.I.G.s Londonkontor och medlem av det team som bistår Cabonline, föreslås som ny styrelsemedlem.

Förslaget innebär att styrelsen består av John Harper (styrelseledamot sedan 2020), Anna Söderblom (styrelseledamot sedan 2018) och Richard Dunn (nyval styrelseledamot). Den extra bolagsstämman äger rum tisdagen den 18 januari 2022 kl. 11:00 i Setterwalls Advokatbyrås lokaler på Sturegatan 10 i Stockholm i Stockholm.

Om John Harper
John Harper är född 1972 och är VD för H.I.G. Europas private equity-verksamhet på den lägre mellanmarknaden Capitals investeringar i Storbritannien, Skandinavien och Nederländerna med och har totalt 25 års erfarenhet av private equity-investeringar. Innan han började på H.I.G. var han partner på Infexion med ytterligare erfarenhet från ledande befattningar inom Duke Street och LDC.

Om Richard Dunn
Richard Dunn är direktör på H.I.G. Europes kontor i London och anslöt sig till firman 2015, och har totalt tio års erfarenhet av privat Equity investeringar inom en rad olika branscher. Innan han började på H.I.G. var han en del av aff'rsteamet på Terra Firma Capital Partner. Richard började sin karriär på Rothschild & Co och har en First Class BSc i matematik och ekonomi från London School of Economics.

Dag Kibsgaard-Petersn, CEO, dag.kibsgaard.petersen@cabonline.com

Om Cabonline
Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med cirka 2 500 anslutna åkerier och cirka 4 400 bilar i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TaxiKurir, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi, TOPCAB, Norgestaxi, Kovanen och Taxi 4x27. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsatte 2020 cirka 4,2 Mdr SEK. För mer information, cabonlinegroup.com