Förändringar av styrelsen i Cabonline Group Holding

Cabonline Group Holding AB (publ) ("Bolaget") meddelar att John Harper utsetts till styrelseordförande och Richard Dunn till ny medlem i styrelsen vid extra bolagsstämman tisdagen den 18 januari 2022.

Extra bolagsstämman i Cabonline Group Holding AB valde John Harper som ny styrelseordförande (styrelseledamot sedan 2020), Anna Söderblom (styrelseledamot sedan 2018) och Richard Dunn (nyval styrelseledamot).

För mer information, vänligen kontakta:
Dag Kibsgaard-Petersn, CEO, dag.kibsgaard.petersen@cabonline.com

Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med cirka 2 500 anslutna åkerier och cirka 4 400 bilar i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TaxiKurir, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi, TOPCAB, Norgestaxi, Kovanen och Taxi 4x27. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsatte 2020 cirka 4,2 Mdr SEK. För mer information, cabonlinegroup.com