Kommuniké från årsstämman i Cabonline Group Holding AB (publ) den 28 maj 2024

Fastställande av resultat och ansvarsfrihet
Stämman fastställde moderbolagets och koncernens resultat- och balansräkningar för räkenskapsåret 2023.

Stämman beslutade att bevilja styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.

Behandling av resultat
Stämman beslutade att ingen utdelning ska lämnas för räkenskapsåret 2023 och att resultatet ska balanseras i ny räkning.

Styrelse och arvoden
Stämman beslutade om omval av styrelseledamöterna Peter Viinapuu, Julian Ruß och Thomas Næss för tiden intill slutet av nästa årsstämma och att inga suppleanter skulle utses. Stämman beslutade om omval av Peter Viinapuu som styrelseordförande.

Stämman beslutade att arvode till styrelsens ordförande ska utgå med 800 000 kronor och att inget arvode ska utgå till styrelsens övriga styrelseledamöter. Stämman beslutade att arvode för revisorn ska utgå enligt löpande räkning med månadsvis fakturering som redovisar antalet nedlagda timmar uppdelade per arbetsområde.

Revisor
Stämman beslutade om omval av revisionsbolaget Ernst & Young AB som revisor för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Ernst & Young AB har meddelat att den auktoriserade revisorn Andreas Nyberg Selvring kommer att fortsätta som huvudansvarig revisor.

Övrigt
Dagordning och fullständiga förslag till stämmans beslut finns tillgängligt på Cabonlines hemsida, cabonlinegroup.com

Cabonlines pressjour, +46 70 456 58 07, press@cabonline.com

Om Cabonline Group:
Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med cirka 2 200 anslutna åkerier och cirka 4 100 bilar i Sverige, Norge och Finland. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TaxiKurir, Taxi Skåne, Umeå Taxi, Sverigetaxi, TOPCAB, Norgestaxi, Kovanen, Fixu Taxi och Flygtaxi. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsatte 2023 cirka 5,6 Mdr SEK. För mer information: cabonlinegroup.com