Ny interim CFO och förändringar i ledningsgruppen på Cabonline

Sedan en vecka är Dag Kibsgaard-Petersen koncernchef för Cabonline Group Holding AB (publ). Idag presenteras förändringar i ledningen där Petter Lindkvist blir ny interim CFO i bolaget i en mindre ledningsgrupp. Pandemin har slagit hårt mot taxibranschen och genom förändringarna minskar Cabonline kostnader för att möta den lägre efterfrågan, samt förbereder bolaget att utvecklas vidare och skapa nya affärer post-Corona.

–  Tuffa tider kräver tuffa beslut. Vi är ett offensivt företag i en bransch som inte kommer att se likadan ut efter krisen. Genom att krympa ledningsgruppen minskar vi nödvändiga kostnader och blir mer effektiva. Tillsammans med ledningen och övriga medarbetare, åkare och förare har vi nu ett bra utgångsläge att ta nästa steg i Cabonlines utveckling, säger Dag Kibsgaard-Petersen, VD och koncernchef i Cabonline.

Den nya koncernledningen i Cabonline utgörs av:
Dag Kibsgaard-Petersen, VD och koncernchef
Kalle Boumedienne, vice VD och chef för Sverige, Finland och Danmark
Petter Lindkvist, interim CFO
Charlotta Weigel, Head of Customer Service

Utöver det har Johan Pellbäck utsetts till IT-chef och Ulf Samell till Marknad-och kommunikationschef, som en del av stabsfunktionerna.

Som en konsekvens av förändringarna lämnar tidigare HR-chef, IT-chef, Kommunikationschef och CFO Cabonline vid årsskiftet.

Dag Kibsgaard-Petersen, VD Cabonline, tel +47 400 11 981, dag.kibsgaard-petersen@cabonline.com
Cabonlines pressjour, +46 70 456 58 07, press@cabonline.com