Taksi Helsinkis bolagsstämma avvisade Cabonlines bud

Cabonline Groups bud för att förvärva tillgångarna i Taksi Helsinki Oy godkändes inte av Taxi Helsinkis extra bolagsstämma den 24 oktober.

- Jag beklagar att Taksi Helsinkis bolagsstämma beslöt att säga nej till vårt bud på företaget, säger Peter Viinapuu, VD i Cabonline Group. Jag är övertygad om att förvärvet hade gett Taksi Helsinkis åkare en starkare position på den nyligen avreglerade finska taximarknaden. För vår del betyder beslutet att vi nu fortsätter att stärka och utveckla vår närvaro i Finland, i första hand genom våra varumärken Kovanen och FixuTaxi.

För ytterligare information, kontakta:
Peter Viinapuu, VD Cabonline, 070-4205304,
peter.viinapuu@cabonline.com

Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med 2 700 anslutna åkerier och drygt 6 000 fordon i Sverige, Norge och Finland. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TaxiKurir, Norgestaxi, TOPCAB, Kovanen, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi och Sverigetaxi. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling, samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsätter cirka 5,7 miljarder kronor och utför omkring 50 000 resor per dygn.

Taggar: