Tillbakadragande av skriftligt förfarande

EJ FÖR DISTRIBUTION, DIREKT ELLER INDIREKT, INOM ELLER TILL USA ELLER TILL PERSON SOM ÄR FOLKBOKFÖRD ELLER BEFINNER SIG I USA ELLER INOM ELLER TILL NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR DISTRIBUTIONEN AV DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE VARA I STRID MED GÄLLANDE REGLER.

Cabonline Group Holding AB (publ) ("Bolaget") har idag instruerat Nordic Trustee & Agency AB (publ) att dra tillbaka underrättelsen om skriftligt förfarande som initierades den 24 april 2020 avseende Bolagets säkerställda obligationslån med ISIN SE0013409398 ("Obligationerna"). Härutöver har Bolaget uppdragit åt Carnegie Investment Bank AB (publ) (”Carnegie”) och Pareto Securities AS (”Pareto”), att agera finansiella rådgivare avseende Obligationerna och framtida relevanta processer för att få till stånd ändringar av obligationsvillkoren.

Bolaget instruerade den 24 april 2020 Nordic Trustee & Agency AB (publ) (”Agenten”) att inleda skriftligt förande i syfte att begära att obligationsinnehavarna röstade för vissa ändringar, eftergivanden, och godkännanden avseende villkoren i Obligationerna. Kallelsen för det skriftliga förfarandet och de föreslagna ändringarna, eftergivandena och godkännandena (inklusive bakgrunden därtill) finns tillgängligt på Bolagets webbsida ((www.cabonlinegroup.com).

Efter att Bolaget haft inledande kontakter med obligationsinnehavarna har Bolaget beslutat att instruera Agenten att dra tillbaka underrättelsen om skriftligt förfarande. Härutöver har Bolaget uppdragit åt Carnegie och Pareto att agera finansiella rådgivare och kommer att initiera samtal med obligationsinnehavarna för nå en acceptabel lösning på Bolagets covid-19-relaterade utmaningar.

Denna information är sådan information som Cabonline Group Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 april 2020 kl. 11:00 CET.

Peter Viinapuu, CEO, tel +46 76 641 1006, peter.viinapuu@cabonline.com

Anneli Lindblom CFO, tel +46 76 593 8400, anneli.lindblom@cabonline.com
Lisa Karlsen, Pareto Securities AS, tel. +47 41 10 44 66, lisa.karlsen@paretosec.com
Magnus Westman, Carnegie Investment Bank, tel. +46 73 417 90 11, magnus.westman@carnegie.se

Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med 3 000 anslutna åkerier och cirka 5 700 taxibilar i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TaxiKurir, Norgestaxi, TOPCAB, Kovanen, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi och Taxi 4x27. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling, samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsätter cirka 6,5 miljarder kronor och utför omkring 45 000 resor per dygn. För mer information www.cabonlinegroup.com.