CAN söker direktör

Direktören har det övergripande ansvaret för organisationens arbete med 22 personer på fyra avdelningar. I arbetsuppgifterna ingår att leda och fördela arbetet, arbeta fram verksamhetsplan och budget, följa upp dessa samt förbereda styrelsens möten och vara föredragande i styrelsen. I arbetet ingår kontakter med såväl regeringskansliet som andra myndigheter och folkrörelseorganisationer.

Kvalifikationer: Vi utgår ifrån att du har en relevant akademisk examen, goda ledaregenskaper, erfarenhet av arbete inom drogområdet, ett väl uppbyggt nätverk inom drogområdet, goda kunskaper i engelska, är bra på att uttrycka dig i tal och skrift, har bra samarbetsförmåga samt är bra på att strukturera.

Det är meriterande om du också har forskarutbildning med samhälls- eller beteendevetenskaplig examen, chefserfarenhet, god förmåga att entusiasmera medarbetare samt erfarenhet från den ideella sektorn, forsknings- eller utredningsverksamhet, arbete med kommunikationsfrågor och arbete med administrativ inriktning.

Anställning: Tillsvidareanställning, lön enligt överenskommelse.

Ansökan skall skickas till bjorn.hibell@can.se senast torsdagen den 18 maj 2011.

Kontaktperson är direktör Björn Hibell, tel 08-412 46 07, 070-514 15 08 eller styrelsens ordförande riksdagsman Anders Andersson, 070-249 82 12