Pressinbjudan: Länskonferens om alkohol, narkotika och tobak

• Idrottsevenemang och alkohol - vilket ansvar har arenorna?
  • Tobaksreklam riktad till unga flickor - är det okej?
  • Funkar kampanjer?
  • Vad erbjuds i form av råd och stöd till anhöriga och missbrukare i Stockholms län?

Det är frågor som tas upp på en heldagskonferens i Stockholm den 28 mars när vi för andra året i rad arrangerar "Mot samma mål" för alla i Stockholms län som arbetar med frågor som rör alkohol, narkotika, dopning och tobak.

Tid: 09.00-16.00 måndagen den 28 mars
Plats: Finlandshuset Konferens, Snickarbacken 4, Stockholm

Konferensen inleds av landshövdningen Per Unckel och avslutas av battlerap av Kulturskolan i Tensta och programmet rymmer allt däremellan. Exempelvis presenterar Maria Renström, Socialdepartementet, den nationella ANDT-strategin 2011-2015, Peter Lindström från Länspolismästarens kansli redogör för arbetet med sociala insatsgrupper och parallella workshops hålls av Maria Ungdom, Ungdomsmottagningen, Riksidrottsförbumdet och Föreningen Maskrosbarn. Programmet bifogas i sin helhet.

Välkommen!

Mot samma mål är ett samarrangemang av CAN, Hela Människan Stockholms län, IOGT-NTO Stockholms distrikt, NBV Stockholms Län, Anhöriga mot droger (AMD), Stockholms läns nykterhetsförbund (LNF), Blå Bandet Stockholms län, Länsstyrelsen i Stockholms län, Karolinska Institutet (Avdelningen för tillämpat folkhälsoarbete och STAD), Sveriges Landsråd i alkohol- och narkotikafrågor, Preventionscentrum Stockholm, Motorförarnas Helnykterhetsförbund (MHF)