• CAN/

Pressinbjudan: Barn- och föräldraperspektiv kartlagt i Västernorrlands missbruksvård

Ny rapport från CAN (Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning) presenteras 29 april kl 13.00 vid ett webbseminarium.

Många barn växer upp med risk- eller missbruk i familjen. CAN har, på uppdrag av Socialstyrelsen, kartlagt vilka insatser som görs i ett utvalt län, Västernorrland, för ett stärkt barn- och föräldraperspektiv i missbruks- och beroendevården.

Medverkande:

Agnes Lundström, Socialstyrelsen
Patrik Melander, Kramfors o Sollefteå kommun
Anna Karlsson,Länsstyrelsen Västernorrland
Anna-Karin Drewsen, region Västernorrland
Camilla Carpholt, kommunförbundet Västernorrland
Mia Sundelin, CAN
Anna Fredriksson, CAN
Clara Henriksson, CAN

Läs mer här Stärkt barn- och föräldraperspektiv - kartläggning av missbruks- och beroendevården i Västernorrland - CAN

Seminariet är fullbokat, för presslänk kontakta Sara Kristensson, CAN.

CAN  Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning  är ett nationellt kompetenscentrum som arbetar för minskade skador av alkohol och andra droger i samhället. Det gör vi genom att följa konsumtions- och skadeutvecklingen och genom kunskapshöjande insatser. Våra större återkommande nationella undersökningar är Skolelevers drogvanor, Monitormätningarna och Vanor och konsekvenser. CAN grundades 1901. CAN är en del av civilsamhället med ca 50 medlemsorganisationer. Regeringen utser ordförand. Övriga ledamöter utses av Forskningsrådet för hälsa, arbetsliv och välfärd (FORTE), Vetenskapsrådet, Folkhälsomyndigheten, Socialstyrelsen och av medlemsorganisationerna vid årsmötet.