Capgemini Consulting Sverige och Finland går ihop till en organisation

Report this content

Stockholm den 11 januari, 2013 – Capgemini Consulting i Sverige och Finland integreras till en verksamhet från och med januari 2013. Verksamheterna ska genom integreringen kunna dra nytta av synergier och spetskompetenser samt kunna erbjuda bättre service till kunderna på båda marknaderna.
Anneli Samuelsson, VD för Capgemini Consulting Sverige blir genom sammanslagningen VD för både Capgemini Consulting i Sverige och Finland. Capgemini Consulting i Sverige uppvisar mycket goda resultat och har de senaste åren haft en tillväxt på 20 %.

Anneli Samuelsson blev VD för Capgemini Consulting i Sverige under 2010. Hon har 20 års konsulterfarenhet inom strategi, business transformation, IT och outsourcing, från flertalet branscher i Sverige och internationellt t ex detaljhandel, industri, offentlig sektor och statligt ägda bolag. Anneli Samuelsson ingår i Capgemini Consultings globala executiva commitee och ledningsgrupp, och är Corporate Vice President inom Capgemini Gruppen. Hon har en Master of Science i Business Administration & Economics, International Business Program från Linköpings universitet och Ecole Supérieure de Commerce i Nantes, Frankrike.

Presskontakt:
Gunilla Resare, PR-chef Capgemini
Tel.:+ 47 45 00 25 42
E-mail: gunilla.resare@capgemini.com

Om Capgemini Consulting
Capgemini Consulting är varumärket och den globala verksamheten för strategi och management konsulttjänster inom Capgeminigruppen.
Med över 3 600 managementkonsulter globalt är Capgemini Consulting en av de största aktörerna på marknaden. Tillsammans med våra kunder, ledande företag och myndigheter, utvecklar vi strategier och genomför verksamhetstransformationer för att uppnå snabba och bestående resultat.
Läs mer på www.capgemini-consulting.com/se

Taggar: