Cardo tar portorder värd 19 miljoner kronor

Cardo har skrivit avtal om leverans av hangarportar till flygplatsen Charles de Gaulle i Paris, Frankrike. Ordervärdet uppgår till 19 miljoner kronor.

Cardo erbjuder inom divisionen Cardo Entrance Solutions bland annat portar med en bredd upp till 150 meter anpassade för flyg-, gruv- och varvsindustri. Portarna kan monteras i en ny eller i en befintlig byggnad utan att omkonstruktion behöver göras. Den aktuella ordern omfattar installation av Megadoor hangarportar i befintliga hangarer.

– Det är en betydande order där vi tillgodoser kundens krav på bland annat effektiv renovering utan driftsavbrott. Den bekräftar också vår förmåga att klara högt ställda krav på driftsäkerhet och användarvänlighet, säger Peter Aru, Cardos VD och koncernchef.

Ordern bokas i andra kvartalet. Portarna kommer att produceras vid fabriken i Skellefteå och leverans beräknas ske från och med andra kvartalet 2011.

Malmö den 13 augusti 2010

Peter Aru, VD och koncernchef, tel 010-4747 401
Ulf Liljedahl, CFO och vice VD, tel 010-4747 402
Maria Bergving, kommunikationsdirektör, tel 010-4747 405, 070-602 61 81, maria.bergving@cardo.com

Cardo är en världsledande leverantör av industriportar och logistiksystem, system för vattenrening, processutrustning för massa- och pappersindustri samt garageportar. Med en omsättning på 9 miljarder kronor och med cirka 5.400 anställda över hela världen levererar Cardo lösningar som hjälper till att lösa några av vår tids största utmaningar inom vatten, transport och energi. Huvudkontoret finns i Malmö.