• Careium/

Careium offentliggör bolagsbeskrivning inför notering på Nasdaq First North Growth Market

Careium AB (publ) (”Careium”) har upprättat en bolagsbeskrivning med anledning av noteringen av Careiums aktier på Nasdaq First North Growth Market. Beräknad första handelsdag är den 10 december 2021. Bolagsbeskrivningen kommer att finnas tillgänglig på Careiums webbplats, www.careium.com/sv-se/investerare, samt Doros webbplats, www.doro.com/sv-se/corporate

Bolagsbeskrivningen utgör inte ett prospekt, har inte godkänts av Finansinspektionen och innehåller inget erbjudande om teckning av bolagets aktier eller andra finansiella instrument i Sverige eller i någon annan jurisdiktion. Bolagsbeskrivningen innefattar bland annat, men är inte begränsat till information om bolagets verksamhet, marknad, finansiella ställning, risker och information om styrelse, ledning samt bolagsstyrning.

Nasdaq Stockholm AB har, under förutsättning att sedvanliga villkor uppfylls, meddelat att Careium uppfyller noteringskraven på Nasdaq First North Growth Market.

Noteringen är ett led i utdelning av DORO AB:s (”Doro”) samtliga aktier i Careium till Doros aktieägare, vilken beslutades på extra bolagsstämma i Doro den 22 november 2021. Doros styrelse bemyndigades att fastställa avstämningsdagen för utdelningen. Avstämningsdagen har fastställts till den 7 december 2021.

" Sedan det första förvärvet av Caretech har vi vuxit med i genomsnitt 21 procent per år till det Careium vi är idag. Vi tar idag hand om cirka 400 000 personer med våra tjänster och hanterar cirka 25 000 inkommande larm dagligen med våra cirka 600 anställda vid bolagets larmcentraler. Utifrån denna position har vi goda förutsättningar att fortsätta vår tillväxt. Vi ser fram emot resan som självständigt listat bolag”, säger Carl-Johan Zetterberg Boudrie, VD på Careium.

Tidplan för utdelning och notering

Sista dag för handel i Doros aktie inkl. rätt att erhålla aktier i Careium:

2021-12-03

Avstämningsdag för utdelning av aktierna i Careium:

2021-12-07

Beräknad första dag för handel på Nasdaq First North Growth Market:

2021-12-10

Rådgivare

Törngren Magnell & Partners Advokatfirma KB agerar legal rådgivare till Careium i samband med noteringen. Hagberg & Aneborn Fondkommission AB agerar emissionsinstitut. FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser.

FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser.
Telefon: +46 (0) 8 528 00 399
E-post: info@fnca.se

För mer information kontakta:

Carl-Johan Zetterberg Boudrie, VD, +46 (0) 70 335 84 49

ir@careium.com

Om Careium

Careium is today one of the leading players in technology- enabled care in Sweden, Norway, the United Kingdom and the Netherlands. This position means that Careium is one of the leading players in Europe that provides technology enabled care. Careium's innovative solutions improve the safety, quality of life and independence of seniors both inside and outside the home. For the care provider, the Company's solutions mean increased efficiency and the opportunity to invest resources in more valuable activities. Careium is one of the few players that can offer the entire chain with security alarms, sensors (fall sensors, smoke detectors, motion detectors, etc.), accessories (cameras, electronic locks, robotic medication assistive devices, etc.) and secure communication with alarm response: we offer a complete digital alarm chain.