Careium rankad som nummer ett i betydande ramavtal i Storbritannien

Report this content

Careium har tilldelats ett betydande ramavtalskontrakt med leverans av välfärdsteknik till Leeds City Council och Kirklees Council, Wakefield Metropolitan District Council, East Riding of Yorkshire Council, City of Bradford Metropolitan District Council, Calderdale Metropolitan Borough Council, och Middlesborough Council.

Ramavtalet kommer att förse de invånare som har behov av extra stöd med välfärdsteknik som skapar en tryggare vardag med fokus på att vidhålla och förbättra självständighet och välbefinnande. Upphandlingsförfarandet innefattade en omfattande utvärderingsprocess som dels bestod av utvärdering av de fysiska produkterna, dels en anbudspresentation på plats med alla anbudsgivare för att säkerställa kravuppfyllnad. Careium rankades som nummer ett inom huvudkategorierna digitala trygghetslarm och centrala tillbehör, vilket innebär att vi kommer att tillfrågas först vid avrop.

Avtalstiden är 24 månader, med ett uppskattat årsvärde på 1,6 miljoner GBP (~21 mSEK*), och med ett totalt uppskattat avtalsvärde på 3,2 miljoner GBP (~42 mSEK). Avtalet ger även andra lokala myndigheter möjlighet att ansluta sig, vilket skulle öka dess omfattning.

”Vi är tacksamma för det fortsatta förtroendet som leverantör till Leeds City Council. Vårt samarbete präglas av vår gemensamma passion av att förse individer med högkvalitativ välfärdsteknik som ger brukarna möjlighet att leva rika, säkra och aktiva liv. Jag är mycket tacksam för våra brittiska kollegors stora engagemang och hängivenhet, vilket resulterade i att Careium blev ramavtalets förstahandsval. Vår verksamhet i Storbritannien går från klarhet till klarhet", säger Careiums VD Christian Walén.

Vill du veta mer om våra produkter och tjänster, tveka inte att kontakta oss. Vi finns alltid till hands för att hjälpa dig!

*Baserat på växelkursen GBP- SEK den 6 november 2023.

För mer information vänligen kontakta:

Christian Walén, vd och koncernchef, +46 (0) 739 09 59 65

E-post : ir@careium.com

Careium är en av de ledande aktörerna inom välfärdsteknik i Europa. Careiums innovativa lösningar förbättrar säkerheten, livskvaliteten och självständigheten för seniorer såväl i som utanför hemmet. Careium tillhandahåller sina tjänster till ca 400 000 seniorer i Sverige, Norge, Storbritannien, Nederländerna, Tyskland och Frankrike. Merparten av alla dessa seniorer är kopplade till någon av Careiums fyra larmcentraler i Sverige, Norge och Storbritannien där cirka 25 000 larm hanteras varje dag av våra 600 anställda i våra larmcentraler. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser.