• Careium/

Careium utser Joe McLoughlin till Regional Verkställande Direktör i Storbritannien

Careium, en av Europas ledande aktörer inom välfärdsteknik, utser Joe McLoughlin till Regional Verkställande Direktör i Storbritannien. Joe har en betydande branscherfarenhet, och en gedigen teknisk- och kommersiell kompetens. Dessutom har han lång erfarenhet inom försäljning, affärsutveckling och ledarskap.

Joe innehar för närvarande rollen som Verkställande Direktör på, Astraline en av Careiums konkurrenter med stark tillväxt och hög innovationsförmåga, som ingår i koncernen ”Johnnie Johnson Housing and Sanctuary. Han har under sin karriär även bidragit till arbetet inom TSA, det styrande organet inom välfärdsteknik i Storbritannien, genom att leda olika arbetsgrupper och sitt arbete i flera styrelser och paneler.

”Jag ser verkligen framemot att ansluta till verksamheten i Storbritannien som befinner sig i en otroligt spännande och expansiv fas. Jag kommer i min roll, uteslutande att fokusera på att fortsätta det fantastiska arbete som har genomförts för att skapa en positiv och spännande framtid.  Mitt mål är att maximera fördelarna av den unika och inspirerande kulturen samt den gedigna kompetens och expertis som det brittiska teamet besitter, samtidigt som vi tillvaratar all kompetens, kunskap och erfarenhet hos våra europeiska kollegor. Tillsammans kommer vi att driva tillväxt, stärka våra partnerskap och förbättra kundupplevelsen”, säger Joe McLoughlin.

Under de senaste tolv månaderna har den brittiska organisationen genomgått en betydande och omfattande transformation, som lagt en solid grund för framtiden. Våra brittiska kollegor har gjort ett enastående arbete och implementerat flera tongivande åtgärder, inte minst sammanslagningen av samtliga UK-bolag, implementerat flera koncernplattformar -som har förstärkt den övergripande nivån av affärsintegrationer, samt etablerat förbättrade lönsamhetsnivåer. Omställningen från analoga till digitala lösningar på den brittiska marknaden går nu in i ett intensivare skedde, och vår brittiska verksamhet är redo att återta sin position som branschens ledande aktör.

” Tack vare Joes omfattande bakgrund och erfarenhet säkerställer vi att vår avsevärt stärkta brittiska verksamhet fortsätter att befästa sin position på Europas mest konkurrensutsatta, innovativa och spännande marknad. Jag är stolt över att vi attraherar individer med sådan gedigen erfarenhet och kompetens och jag ser verkligen fram emot att välkomna Joe både till koncernen och det fantastiska teamet i Storbritannien.”, säger Careiums VD Christian Walén.