Carola Lavén lämnar sin roll på Castellum

Idag har Carola Lavén meddelat att hon lämnar sin roll som Investeringsdirektör och vice vd på Castellum. Carola kommer att tillträda som vd på Besqab.

Carola Lavén rekryterades till Castellum 2019 med uppdrag att utveckla och öka projektportföljen, samt ansvara för transaktion och portföljförflyttning. Castellums arbete med en växande projektportfölj fortsätter som planerat och många spännande projekt är redan igång.

Vi har haft ett bra samarbete. Carola har fått ett erbjudande som hon har valt att tacka ja till. Vi önskar henne lycka till med det nya uppdraget”, säger Henrik Saxborn, verkställande direktör på Castellum AB.

Denna information är sådan information som Castellum är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 12 mars 2020 kl. 09.00 (CET).

Henrik Saxborn, verkställande direktör, 070 69 47 450
Anna-Karin Nyman, kommunikationsdirektör, 070 20 67 562

Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige. Fastigheternas värde uppgår till 95,2 miljarder kronor och utgörs i huvudsak av lokaler för kontor, lager/logistik och samhällsfastigheter med en uthyrningsbar yta om 4,3 miljoner kvm. Castellum verkar genom en decentraliserad organisation med stark lokal närvaro i 17 städer i Sverige samt i Köpenhamn och Helsingfors. Castellum är det enda nordiska fastighets- och byggbolag som är invalt i Dow Jones Sustainability Index (DJSI), vilket inkluderar de bolag i världen som presterar bäst inom hållbarhetsområdet. Castellum har under 2019 tilldelats flera utmärkelser för sitt hållbarhetsarbete, bland annat Global Sector Leader av GRESB. Det innebär att Castellum rankas som etta i världen inom sektorn kontors- och logistiklokaler. Dessutom tilldelades Castellum guldnivå för bolagets hållbarhetsrapportering från EPRA (European Public Real Estate Association). Castellumaktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap. För ytterligare information besök www.castellum.se.

Vi har haft ett bra samarbete. Carola har fått ett erbjudande som hon har valt att tacka ja till. Vi önskar henne lycka till med det nya uppdraget.
Henrik Saxborn, verkställande direktör, Castellum AB.