Castellum tillsätter affärsområdeschef i Helsingfors

Henrik Stadigh har rekryterats till den nyinrättade tjänsten som affärsområdeschef för Castellum i Helsingfors. Han kommer närmast från rollen som Senior Vice President på fastighetsbolaget Sponda. Henrik Stadigh har lång erfarenhet från flera chefs-befattningar inom fastighetsbranschen, bland annat som SVP för affärsområden inom köpcentrum och fastighetsfonder.

Som affärsområdeschef för Castellum i Helsingfors kommer Henrik att ansvara för etableringen av Castellums verksamhet i Finland med fokus på att bygga upp en egen organisation i Helsingfors och utveckla det finska fastighetsbeståndet.

”Det känns fantastiskt roligt att välkomna Henrik Stadigh till Castellum och att ta nästa steg i vår etablering i Finland. Helsingfors är en jättespännande marknad som vi ser har stor tillväxtpotential. Med Henrik på plats kan vi fortsätta växa och förverkliga vår ambition om att utöka vårt bestånd i centrala Helsingfors”, säger Castellums koncernchef Henrik Saxborn.

Castellum tog steget in på den finska marknaden i juni 2018 då kontorsfastigheten Salmisaarenaaukio 1, i kontorsområdet Ruoholahti i Helsingfors köptes av Skandia Fastigheter.

Jag ser mycket fram emot att få bidra till Castellums etablering på den finska marknaden. Jag hoppas kunna tillföra kunskaper och erfarenheter från den finska fastighetsbranschen och min erfarenhet av att bygga framgångsrika team präglade av stark lagkänsla”, säger Henrik Stadigh.

Henrik Stadigh tillträder sin nya tjänst 18 mars 2019.

Henrik Saxborn, verkställande direktör Castellum, 031-60 74 50
Henrik Stadigh,

Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige. Fastigheternas värde uppgår till 89,2 miljarder kronor och utgörs i huvudsak av lokaler för kontor, lager/logistik och samhällsfastigheter med en uthyrningsbar yta om 4,3 miljoner kvm. Castellum verkar genom en decentraliserad organisation med stark lokal närvaro i ett 20-tal städer i Sverige samt i Köpenhamn och Helsingfors. Castellum har under 2018 tilldelats flera utmärkelser för sitt hållbarhetsarbete, bland annat Global Sector Leader av GRESB vilket innebär att Castellum rankas som etta i världen inom sektorn kontors- och logistiklokaler samt nivå guld för bolagets hållbarhetsrapportering från EPRA (European Public Real Estate Association). Castellum är dessutom som enda nordiska fastighets- och byggbolag invald i Dow Jones Sustainability Index (DJSI), som inkluderar de bolag i världen som presterar bäst inom hållbarhetsområdet.
  Castellumaktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.

Castellum AB (publ), Box 2269, SE-403 14 Göteborg | Org. nr 556475-5550   | Tel 031 60 74 00

”Jag ser mycket fram emot att få bidra till Castellums etablering på den finska marknaden. Jag hoppas kunna tillföra kunskaper och erfarenheter från den finska fastighetsbranschen och min erfarenhet av att bygga framgångsrika team präglade av stark lagkänsla”
Henrik Stadigh, affärsområdeschef Castellum Helsingfors
Henrik Saxborn, koncernchef Castellum