Castellums delårsrapport januari-mars 2019 presenteras 24 april 2019 – inbjudan till telefonkonferens

Onsdagen den 24 april 2019, kl: 08.00 (CET) offentliggörs Castellums delårsrapport januari-mars 2019. Investerare, analytiker och journalister inbjuds att delta vid en telefonkonferens kl: 09.00 (CET) samma dag.

I telefonkonferensen presenterar Henrik Saxborn, verkställande direktör och Ulrika Danielsson, ekonomi- och finansdirektör, Castellums delårsrapport januari-mars 2019. Presentationen hålls på engelska och avslutas med en frågestund.

Datum:             24 april 2019

Tid:                    Rapporten publiceras 08:00 (CET)
                             Telefonkonferensen hålls 09:00 (CET)

För att delta i konferensen, vänligen ring in på något av nedanstående nummer senast
tio minuter innan telefonkonferensen börjar.

SE:                     +46856642706
UK:                    +443333009264
US:                     +18338230590
NL:                    +31207219496

Du kan ta del av presentationen och konferensen via följande webblänk:

Delårsrapport januari-mars 2019 samt presentation kommer att finnas tillgängliga på castellum.se:

Castellum AB (publ)

Ulrika Danielsson, ekonomi- och finansdirektör Castellum AB, 0706-47 12 61
Isabelle Ljunggren, ansvarig IR-kommunikation Castellum AB, 0708-30 08 90

Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige. Fastigheternas värde uppgår till 89,2 miljarder kronor och utgörs i huvudsak av lokaler för kontor, lager/logistik och samhällsfastigheter med en uthyrningsbar yta om 4,3 miljoner kvm. Castellum verkar genom en decentraliserad organisation med stark lokal närvaro i ett 20-tal städer i Sverige samt i Köpenhamn och Helsingfors.
   Castellum tilldelades under 2018 flera utmärkelser för sitt hållbarhetsarbete, bland annat Global Sector Leader av GRESB vilket innebär att Castellum rankas som etta i världen inom sektorn kontors- och logistiklokaler samt nivå guld för bolagets hållbarhetsrapportering från EPRA (European Public Real Estate Association). Castellum är dessutom som enda nordiska fastighets- och byggbolag invald i Dow Jones Sustainability Index (DJSI), som inkluderar de bolag i världen som presterar bäst inom hållbarhetsområdet.
   Castellumaktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.

Castellum AB (publ), Box 2269, 403 14 Göteborg | Org nr 556475-5550   | Tel 031-60 74 00 | www.castellum.se

Om oss

Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Norden. Fastigheternas värde uppgår till 95,2 miljarder kronor och utgörs i huvudsak av lokaler för kontor, lager/logistik och samhällsfastigheter med en uthyrningsbar yta om 4,3 miljoner kvm. Castellum verkar genom en decentraliserad organisation med stark lokal närvaro i 17 städer i Sverige samt i Köpenhamn och Helsingfors. Castellum är det enda nordiska fastighets- och byggbolag som är invalt i Dow Jones Sustainability Index (DJSI), vilket inkluderar de bolag i världen som presterar bäst inom hållbarhetsområdet. Castellum har under 2019 tilldelats flera utmärkelser för sitt hållbarhetsarbete, bland annat Global Sector Leader av GRESB. Det innebär att Castellum rankas som etta i världen inom sektorn kontors- och logistiklokaler. Dessutom tilldelades Castellum nivå guld för bolagets hållbarhetsrapportering från EPRA (European Public Real Estate Association). Castellumaktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap. För ytterligare information besök www.castellum.se.