Castellums halvårsrapport januari-juni 2020 presenteras 15 juli 2020 – inbjudan till telefonkonferens

Onsdagen den 15 juli 2020, klockan 08.00 (CET) offentliggörs Castellums halvårsrapport januari-juni 2020. Investerare, analytiker och journalister inbjuds att delta vid en telefonkonferens klockan 09.00 (CET) samma dag.

I telefonkonferensen presenterar Henrik Saxborn, verkställande direktör och Ulrika Danielsson, ekonomi- och finansdirektör, Castellums halvårsrapport januari-juni 2020. Presentationen hålls på engelska och avslutas med en frågestund.

Datum:             15 juli 2020

Tid:                    Rapporten publiceras 08:00 (CET)
                             Telefonkonferensen hålls 09:00 (CET)

För att delta i konferensen, vänligen ring in på något av nedanstående nummer senast
tio minuter innan telefonkonferensen börjar.

SE:                      +46850558368
UK:                   +443333009269
US:                    +16467224956
NL:                    +31207219495

Du kan ta del av presentationen och konferensen via följande webblänk:

Delårsrapport januari-juni 2020 samt presentation kommer att finnas tillgängliga på castellum.se: https://www.castellum.se/investor-relations/download-center/

Castellum AB (publ)

Ulrika Danielsson, ekonomi- och finansdirektör Castellum AB, 0706-47 12 61

Castellum är ett av Nordens största börsnoterade fastighetsbolag med ett fastighetsvärde på 95,2 miljarder kronor. Vi finns i 17 svenska tillväxtregioner samt i Köpenhamn och Helsingfors. Varje dag går 250000 personer till jobbet i våra lokaler. Vi utvecklar flexibla arbetsplatser och smarta logistiklösningar med en uthyrningsbar yta om 4,3miljoner kvm. Ett av våra hållbarhetsmål är att vara helt klimatneutrala senast 2030. Castellum är det enda nordiska fastighets- och bygg­bolag som är invalt i Dow Jones Sustainability Index (DJSI). Castellum­aktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.

En v
ärd bortom det förväntade.

Om oss

Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige. Fastigheternas värde uppgår till 96,3 miljarder kronor och utgörs i huvudsak av lokaler för kontor, lager/logistik och samhällsfastigheter med en uthyrningsbar yta om 4,3 miljoner kvm. Castellum verkar genom en decentraliserad organisation med stark lokal närvaro i 17 städer i Sverige samt i Köpenhamn och Helsingfors. Castellum är det enda nordiska fastighets- och byggbolag som är invalt i Dow Jones Sustainability Index (DJSI), vilket inkluderar de bolag i världen som presterar bäst inom hållbarhetsområdet. Castellum har under 2019 tilldelats flera utmärkelser för sitt hållbarhetsarbete, bland annat Global Sector Leader av GRESB. Det innebär att Castellum rankas som etta i världen inom sektorn kontors- och logistiklokaler. Dessutom tilldelades Castellum nivå guld för bolagets hållbarhetsrapportering från EPRA (European Public Real Estate Association). Castellumaktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap. För ytterligare information besök www.castellum.se.