• Catena/

Catena ändrar regionindelning och lämnar kompletterande finansiell information

Från den 1 januari 2024 ändrar Catena sin regionindelning och därmed sin segmentsredovisning.

2023-11-08 kl.10.00

Förändringen ligger i linje med Catenas strategi och skapar ytterligare möjligheter till synergier i takt med att bolaget växer. Bolagets fastighetsbestånd är geografiskt spritt i Sverige och Danmark med fokus på storstadsregioner och i anslutning till större transportleder. Med en ny regionindelning avspeglas läget för samtliga fastigheter och regionerna i Sverige blir storleksmässigt mer enhetliga.

Fem regioner blir fyra och dessa blir framöver:

• Region Syd (tidigare Region Malmö utan Danmark samt Region Helsingborg förutom Halmstad) – Regionchef Fredrik Renå
  • Region Väst (tidigare Region Göteborg och Jönköping samt Halmstad) – Regionchef Jonas Arvidsson
  • Region Öst (tidigare Region Stockholm) – Regionchef Tobias Karlsson
  • Region Danmark (tidigare del i Region Malmö) – Regionchef vakant

Som en följd av den förändrade segmentsredovisningen från och med den 1 januari 2024 har Catena idag publicerat kompletterande finansiell information på sin webbplats: https://www.catena.se/investerare/rapporter/

Informationen som nås via länken redovisar uppgifter om väsentliga nyckeltal baserade på den nya regionindelningen för kvartal 1-3 för 2023 och helåren 2020 till 2022.

Jörgen Eriksson, VD, Tel. 0730-70 22 42, jorgen.eriksson@catena.se
Sofie Bennsten, vice VD och CFO, Tel. 0730-70 22 41 sofie.bennsten@catena.se
Följ oss: catena.se / LinkedIn

Om Catena
Catena är ett börsnoterat fastighetsbolag som genom samarbete och på ett hållbart sätt utvecklar och långsiktigt förvaltar effektiva logistikanläggningar. De strategiskt placerade fastigheterna försörjer Skandinaviens storstadsregioner och är anpassade för såväl dagens som morgondagens varuflöden. Det övergripande målet är att generera ett starkt kassaflöde från den löpande verksamheten för att möjliggöra en hållbar tillväxt och stabil avkastning. Fastigheterna hade ett totalt värde om 29 272 Mkr per den 30 september 2023. Catena-aktien handlas på NASDAQ Stockholm, Large Cap.