Catena kallar till extra bolagsstämma för val av ny styrelse

Catenas styrelse har fått en skriftlig begäran från företrädare för CLS Holding plc, Erik Selin Fastigheter AB och Catella Fonder, vilka tillsammans äger mer än 60 procent av samtliga aktier i bolaget, om att kalla till extra bolagsstämma i bolaget för val av ny styrelse. Begäran återspeglar de stora förändringar som skett i ägarstrukturen under senare tid, där CLS Holding plc och Erik Selin Fastigheter AB har förvärvat cirka 50 procent av aktierna. Styrelsen har därför beslutat att kalla till extra bolagsstämma. Kallelsen publiceras den 1 oktober 2007 i Svenska Dagbladet och Post och Inrikes Tidningar samt på bolagets hemsida www.catenafastigheter.se. Stämman kommer att hållas den 16 oktober 2007 i Göteborg.

Styrelsens ordförande, Curt Lönnström, säger i en kommentar:
”Det är bra att Catenas största aktieägare nu tar plats i bolagets styrelse. Så skall det vara i ett börsbolag. Vi i den avgående styrelsen tackar för det förtroende som aktieägarna har visat oss sedan noteringen och önskar Catena och den nya styrelsen all framgång.”