Catena offentliggör ökning av antalet aktier och röster

Enligt tidigare offentliggjord information har antalet aktier och röster i Catena AB (”Catena”) ökat under mars.

2024-03-28 kl.08.30

Ökningen sker till följd av den riktade nyemission av aktier som beslutades av styrelsen den 12 mars 2024 med stöd av bemyndigandet från årsstämman den 27 april 2023.

Det totala antalet aktier i Catena har i mars 2024 ökat med 4 660 344 aktier och röster. Catenas registrerade aktiekapital per den 28 mars 2024 uppgår till 241 440 416,80 kronor fördelat på 54 872 822 aktier. Samtliga aktier är av samma aktieslag och varje aktie berättigar till en (1) röst vid bolagsstämma i Catena.

Jörgen Eriksson, VD, Tel. 0730-70 22 42, jorgen.eriksson@catena.se
Sofie Bennsten, vice VD och CFO, Tel. 0730-70 22 41, sofie.bennsten@catena.se
Följ oss: catena.se / LinkedIn

Denna information är sådan information som Catena är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades genom angivna kontaktpersoners försorg för offentliggörande vid ovan angiven tidpunkt.

Om Catena
Catena är ett börsnoterat fastighetsbolag som genom samarbete och på ett hållbart sätt utvecklar och långsiktigt förvaltar effektiva logistikanläggningar. De strategiskt placerade fastigheterna försörjer Skandinaviens storstadsregioner och är anpassade för såväl dagens som morgondagens varuflöden. Det övergripande målet är att generera ett starkt kassaflöde från den löpande verksamheten för att möjliggöra en hållbar tillväxt och stabil avkastning Fastigheterna hade ett totalt värde om 30 872 Mkr per den 31 december 2023. Catena-aktien handlas på NASDAQ Stockholm, Large Cap.