Catena välkomnar Apotek Hjärtat som ny hyresgäst i Norrköping

Sveriges största privata apotekskedja Apotek Hjärtat flyttar nu in i en av Catenas logistikfastigheter i Norrköping.

2021-07-07 kl.13.00

Catena har tecknat ett 7-årigt avtal med ICA Fastigheter som i sin tur kommer att hyra ut till koncernbolaget Apotek Hjärtat – en rikstäckande apotekskedja med cirka 390 apotek och över 3000 anställda. Hyresavtalet avser 13 618 kvm i Catenas fastighet Adaptern 1 som ligger i Ingelsta Industriområde, Norrköping. I avtalet ingår även en option om ytterligare cirka 6 000 kvm, fastigheten har totalt en uthyrningsbar yta om cirka 28 430 kvm. I samband med uthyrningen sker en anpassning av lokalerna.

- Vi har sedan länge en god relation med ICA-koncernen som hyr av oss på ett stort antal platser runtom i Sverige. Att vi återigen kan hitta en bra lösning och därmed utöka vårt samarbete känns väldigt positivt, säger Catenas regionchef i Stockholm, Tobias Karlsson.

Apotek Hjärtat planerar att flytta in i sina nya lokaler under sommaren 2022.

Tobias Karlsson, Regionchef Stockholm, Tel. 0730-70 22 36 tobias.karlsson@catenafastigheter.se
Jörgen Eriksson, VD, Tel. 0730-70 22 42, jorgen.eriksson@catenafastigheter.se
Följ oss: catenafastigheter.se / LinkedIn / Twitter

Catena är ett börsnoterat fastighetsbolag som genom samarbete och på ett hållbart sätt utvecklar, äger och förvaltar effektiva logistikanläggningar. De strategiskt placerade fastigheterna försörjer Skandinaviens storstadsregioner och är anpassade för såväl dagens som morgondagens varuflöden. Det övergripande målet är att uppvisa ett starkt kassaflöde som möjliggör en stabil utveckling och ger aktieägarna en långsiktigt god totalavkastning. Fastigheterna hade ett totalt värde om 21 174,1 Mkr per den 30 juni 2021. Catena-aktien handlas på NASDAQ Stockholm, Large Cap.