Catenas årsredovisning för 2017 är publicerad

2018-03-28, kl 08:30

Catenas årsredovisning för 2017 är nu publicerad på bolagets hemsida, www.catenafastigheter.se. Årsstämman kommer att hållas i Stockholm den 26 april 2018. Tryckt årsredovisning kommer att finnas tillgänglig för beställning i början på april.

En engelsk översättning av årsredovisningen finns, även den, idag tillgänglig på Catenas hemsida.

Benny Thögersen, VD                                Peter Andersson, vice VD, CFO

Tel. 0706-60 83 50                                     Tel. 0730-70 22 44

Benny.thogersen@catenafastigheter.se    peter.andersson@catenafastigheter.se

Catena ska äga, effektivt förvalta och aktivt utveckla välbelägna fastigheter som har förutsättningar att generera ett stabilt växande kassaflöde och en god värdetillväxt. Catenas övergripande mål är att i kraft av sin fokuserade inriktning ge aktieägarna en långsiktigt god totalavkastning. Fastigheterna hade ett totalt värde om 13 131,1 Mkr per 31 december 2017.

Catena AB är noterat på NASDAQ Stockholm.

Denna information är sådan information som Catena AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom i detta pressmeddelande nämnda kontaktpersoners försorg, för offentliggörande vid tidpunkt enligt ovan.

Om oss

Catena är ett börsnoterat fastighetsbolag som genom samarbete och på ett hållbart sätt utvecklar, äger och förvaltar effektiva logistikanläggningar. De strategiskt placerade fastigheterna försörjer Skandinaviens storstadsregioner och är anpassade för såväl dagens som morgondagens varuflöden. Det övergripande målet är att uppvisa ett starkt kassaflöde som möjliggör en stabil utveckling och ger aktieägarna en långsiktigt god totalavkastning. Catena-aktien handlas på NASDAQ Stockholm, Mid Cap.