Catenas VD Peter Hallgren avgår vid årsstämman 2011

Catenas VD och koncernchef Peter Hallgren har meddelat styrelsen sin önskan att avgå som VD vid årsstämman i april 2011. Peter blir då 60 år och har rätt att utnyttja sitt pensionsavtal med bolaget. Arbetet med att rekrytera en efterträdare har startat

”Jag har varit VD för Catena i 12 år – ett bolag som varit börsnoterat sedan 2006. Catena och dess fastighetsbestånd har genomgått en omfattande förädlingsprocess under de år jag haft förmånen att leda verksamheten. Det har varit inspirerande år tillsammans med företagets goda medarbetare. Framöver väntar nya utmaningar för Catena, vilket innebär att det är ett bra tillfälle att lämna över stafettpinnen nu, då jag väljer att gå i pension,” säger Peter Hallgren.

”Under Peters tid som VD har Catena stärkt sin position avsevärt. Han har tillsammans med kompetenta medarbetare förädlat beståndet på ett föredömligt sätt och skapat en effektiv organisation, som är redo att föra arbetet vidare när han nu väljer att gå i pension.” säger Henry Klotz, Catenas styrelseordförande

För ytterligare information kontakta gärna ordförande Henry Klotz, +44 (0)7766 205 145 eller VD Peter Hallgren, 031-760 09 32

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Catena AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen har lämnats till media för offentliggörande den 22 september 2010, klockan 10.15

Catena ska äga, effektivt förvalta och aktivt utveckla välbelägna handelsfastigheter som har förutsättningar att generera ett stabilt växande kassaflöde och en god värdetillväxt. Catenas övergripande mål är att i kraft av sin fokuserade inriktning ge aktieägarna en långsiktigt god totalavkastning genom att bli en ledande aktör med inriktning mot handelsfastigheter på ett antal strategiska orter.

För mer information om Catena, besök www.catenafastigheter.se